Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Algimantas Salamakinas: „Chevron“ galėjo pasitraukti dėl sėkmės mokesčio

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas, socialdemokratas Algimantas Salamakinas teigia, kad nėra ko Vyriausybės kaltinti dėl bendrovės „Chevron“ pasitraukimo iš skalūnų dujų žvalgybos konkurso. Entuziazmu dėl šios bendrovės planų Lietuvoje niekada nedegęs politikas spėja, kad „Chevron“ pasitraukė dėl sėkmės mokesčio.
Algimantas Salamakinas
Algimantas Salamakinas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Visa esmė – įnašas, kurį „Chevron“ turėjo įnešti kaip užstatą, vadinamasis sėkmės mokestis. Klausimas, ar jie nepareikalavo jo grąžinti, jeigu dujų būtų nerasta, arba rasta per mažai. Tokia mano prielaida. Kokio dydžio sėkmės mokestis? Dydis negali būti atskleistas, komercinė paslaptis, aš jo tikrai nežinau. Dydį žino aplinkos ministras. Jis turėjo būti atskleistas po to, kai Vyriausybėje turėjo būti atskleistas, bet kompanija pasitraukė“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė A.Salamakinas.

„Chevron“: planus lėmė įstatymų pakeitimai

Bendrovės sprendimą Vyriausybė paskelbė antradienio vakarą. „Generalinis direktorius Lietuvoje Gilbertas Ankenbaueris informavo, jog tokį sprendimą įmonė priėmė matydama, jog angliavandenilių gavybai Lietuvoje nebaigta formuoti įstatyminė bazė“, – pranešime cituotas premjeras Algirdas Butkevičius.

Anot premjero, bendrovė dalyvavo Lietuvos paskelbtame tarptautiniame angliavandenilių išteklių naudojimo konkurse vadovaudamasi konkurso sąlygomis ir tuometine teisine bei reguliavimo aplinka.

Tačiau per tą laiką buvo priimti ir, svarbiausia, vis dar svarstomi daugiau nei 25 svarbūs teisės aktai. „Chevron“ nuomone, teisės aktų pakeitimai turi įtakos planams ir keičia galimybes.

I.Šiaulienė: bendrovė anksčiau jokių pretenzijų nereiškė

A.Salamakinas aiškino, kad Europos Parlamentas trečiadienį pagyrė Lietuvą už pakeistus įstatymus ir už tai, kad mūsų šalis pirmoji įtvirtino prievolę prieš žvalgant išteklius padaryti aplinkos vertinimo analizę.

Jis spėjo, kad „Chevron“ galėjo nepatikti Lietuvos reikalavimas įrodyti, kad į žemę ieškant skalūnų dujų purškiama medžiaga yra nekenksminga.

Net ir priėmus įstatymų pataisas susitikime su premjeru, jie jokių pretenzijų nereiškė, - sakė I.Šiaulienė.

„Užsienio specialistai aiškino, kad yra 12 toksinių medžiagų, kurios kenkia gamtai ir žmonėms. Mes negalėjome rizikuoti vandeniu, gamta ir žmonių sveikata“, – teigė parlamentaras.

Jis stebėjosi, kodėl opozicija kaltina valdančiuosius dėl kompanijos pasitraukimo, nors patys konservatoriai balsavo už įstatymų pakeitimus, kurie reglamentuoja skalūnų dujų žvalgybą.

„Net ir priėmus įstatymų pataisas susitikime su premjeru jie jokių pretenzijų nereiškė, sakė, kad susipažįsta su įstatymų baze, jie buvo nusiteikę tęsti, buvo susitikimai su Žygaičių bendruomene, Vyriausybė tarpininkavo, buvo kalbama apie tai, kad tokie susitikimai turi būti, reikia išaiškinti visuomenei“, – spaudos konferencijoje kalbėjo Seimo Socialdemokratų frakcijos seniūnė Irena Šiaulienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs