„Kol kas vyksta pokalbiai, kurie ilgokai užsitęsė, dėl naftos produktų – mazuto tiekimo iš Baltarusijos. Baltarusijos premjeras Michailas Miasnikovičius yra labai suinteresuotas, kad Lietuva rastų didesnes galimybes dalį mazuto nukreipti per Klaipėdos uostą, nes šiuo metu bendrovės „Klaipėdos nafta“ yra pasirašytos sutartys su „Litasko“ ir „Orlen Lietuva“, bet norėtų ateiti dar viena kompanija“, – interviu LRT radijui iš Baltarusijoje, Mogiliove vykstančio Lietuvos ir Baltarusijos ekonomikos forumo sakė A.Butkevičius.
Jis neįvardijo, kokia Baltarusijos įmonė norėtų vežti mazutą per Klaipėdos uostą.
„Klaipėdos naftos“ atstovė Indrė Milinienė BNS patvirtino, kad kalbama su Baltarusijos naftos kompanija („Belarusskaja neftenaja kampanija“ – BNK): „Galiu patvirtinti, kad tarp „Klaipėdos naftos“ ir BNK vyksta pokalbiai“.
A.Butkevičius tvirtino, jog Kazachstanas, Azerbaidžanas, Kinija ir Turkmėnistanas yra pasirašę sutartis dėl geležinkelių plėtros, todėl prekės į Klaipėdos uostą būtų vežamos per Baltarusiją.
Buvęs bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovas Rokas Masiulis BNS birželį teigė, kad įmonė derasi su BNK dėl galimybės vežti daugiau mazuto krovinių.
„Klaipėdos nafta“ jau yra bendradarbiavusi su BNK antrine įmone „Transchema“ – 2011-2012 metais įmonė krovė produktus per Klaipėdą, be to, 2010 metų spalį naftos koncernas „Shell“ laimėjo BNK skelbtą konkursą pirkti iki 60 tūkst. tonų mazuto per mėnesį pagal programą „FOB (angl. „free on board“) Klaipėda“ ir 1 metus baltarusišką mazutą krovė per „Klaipėdos naftos“ terminalą.
Pasak premjero, ekonomikos forume taip pat aptarta galimybė per Klaipėdos uostą vežti prekes iš Kinijos. A.Butkevičius tvirtino, jog Kazachstanas, Azerbaidžanas, Kinija ir Turkmėnistanas yra pasirašę sutartis dėl geležinkelių plėtros, todėl prekės į Klaipėdos uostą būtų vežamos per Baltarusiją.
Kasmetinis Lietuvos ir Baltarusijos ekonomikos forumas yra jau dešimtasis. Šiemet jis vyksta rytinėje Baltarusijoje, Mogiliove, kur Lietuvos verslininkų investicijos yra vienos aktyviausių šalyje.