Algirdas Butkevičius: svarstomi būdai piginti SGD terminalo išlaikymą

Vyriausybė svarsto kelis būdus, kaip atpiginti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymą, teigia premjeras. Tačiau Algirdas Butkevičius kol kas neatskleidžia, ar svarstoma SGD laivo-saugyklos išpirkimo galimybė.
Algirdas Butkevičius
Algirdas Butkevičius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Tai yra konfidenciali informacija“, – paklaustas, ar svarstoma išpirkti SGD laivą-saugyklą, po komisijos posėdžio penktadienį žurnalistams sakė jos vadovas A.Butkevičius.

Anot jo, SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ per mėnesį turės išnagrinėti tris variantus ir parinkti tinkamiausią išlaikymo kaštams, kurie siekia apie 61 mln. eurų per metus, sumažinti.

„Po mėnesio bus galima konkrečiau kalbėti apie vieną modelį, kuriam komisija arba pritars, arba nepritars. (...) Yra trys variantai pateikti ir šiandien apie juos dar tikrai sudėtinga kalbėti, nes jie („Klaipėdos nafta“) tik šiandien gavo leidimą tęsti derybas, pokalbius su įvairiausiomis institucijomis ir taip toliau“, – sakė ministras pirmininkas.

Pasak jo, būsimų sprendimų tikslas yra, kad terminalo išlaikymas nedidintų dujų kainos: „Tikslas yra vienas, kad SGD terminalas nepadidintų kaštų ir dujų kainos Lietuvoje nuo ateinančių metų rudens (kai turėtų baigtis permokos už „Gazprom“ dujas grąžinimas vartotojams – BNS)“.

Energetikos ministras Rokas Masiulis užsiminė, kad siekiant sumažinti terminalo išlaikymo kaštus, reikės kalbėti su laivo savininke Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ bei kitomis įmonėmis.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rokas Masiulis
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rokas Masiulis

„Bet koks mažinimas įtrauks trečias šalis. Reikia įvertinti, ar su trečiom šalim pavyks susitarti. (...) „Hoegh LNG“, tos aptarnaujančios kompanijos“, – po posėdžio žurnalistams sakė R.Masiulis.

Anot jo, bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“, todėl atsiranda veiksmų laisvė.

Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo kaštus: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti“.

„Terminalui veikiant stabiliai, atsiranda eilė galimybių. Bankai žymiai palankiau vertina šį projektą ir lengviau skolina pinigus „Klaipėdos naftai“, kai atsiranda galimybė gauti daugiau lėšų, atsiranda didesnė veiksmų laisvė ir tą veiksmų laisvę ją galima realizuoti“, – teigė R.Masiulis.

Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo kaštus: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti“.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus – 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų – 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų