Greta rekonstruojamos Alytaus transformatorių pastotės statoma srovės keitiklių stotis – svarbiausias ir sudėtingiausias būsimosios jungties su Lenkija įrenginys. Keičiant įtampą iš kintamos į nuolatinę ir vėl į kintamąją, ši stotis užtikrins elektros perdavimą tarp Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų.
Gabeno 11 valandų
110 tonų sveriantis beveik septynių metrų ilgio ir penkių metrų aukščio transformatorius penktadienį Lietuvą laivu pasiekė iš Švedijos Noršiopingo uosto. Klaipėdos konteinerių terminale uosto kranu jis buvo perkeltas ant specialios 12 ašių priekabos, kuria krovinys į Alytų vežtas beveik 16 valandų.
Transformatoriaus kelionės maršrutas buvo atsakingai planuojamas ir derinamas su Lietuvos automobilių kelių direkcija ir kitomis valstybinėmis institucijomis. Tam, kad nestandartinių gabaritų krovinys nepakenktų kelių infrastruktūrai, reikėjo įvertinti kiekvienos maršruto atkarpos tinkamumą, pavyzdžiui, kelių inžinerinių struktūrų plotį ir aukštį, pravažiuojamų tiltų atsparumą tokiam svoriui. Naktinis krovinio gabenimo metas pasirinktas tam, kad kuo mažiau trikdytų eismą.
Šią savaitę atveš antrąjį
„LitPol Link“ srovės keitiklių stotyje iš viso bus sumontuoti 8 transformatoriai, iš kurių 2 – rezerviniai. Antrasis transformatorius Alytų pasieks dar šią savaitę, likusieji bus atvežti iki balandžio vidurio.
Visi būsimos jungties su Lenkija transformatoriai pagaminti pagrindinio projekto rangovo – pasaulinės energetikos ir automatikos technologijų kompanijos ABB gamykloje Liudvikos mieste Švedijoje. Šią savaitę atvykę transformatoriai sėkmingai atlaikė itin griežtus gamyklinius bandymus, kuriuose dalyvavo ir „Litgrid“ specialistai.
Planuojama, kad „LitPol Link“ jungtis su Lenkija pradės veikti metų pabaigoje, tuomet jungtimi elektros energija tekės iki 500 megavatų galia. Tai bus pirmoji elektros jungtis sujungsianti Lietuvos ir Lenkijos elektros infrastruktūras.