Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baltarusija prašo „Klaipėdos naftos“ krauti jai skirtą naftą

Baltarusijai nesusitariant su Rusija dėl naftos importo ir prašant Baltijos šalių bei kitų valstybių pagalbos įsivežant jos žaliavą, naftos produktų krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“ teigia gavusi tokį Baltarusijos klientų prašymą.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / KMTP nuotr.

Tai BNS patvirtino laikinasis bendrovės naftos verslo direktorius Giedrius Sabaliauskas.

„Esame gavę užklausą iš Baltarusijos klientų dėl žaliavinės naftos importo per mūsų terminalą sausio mėnesį“, – BNS komentavo G.Sabaliauskas.

Jis pabrėžė, kad dialogas dėl naftos produktų eksporto ir naftos importo galimybių su klientais Baltarusijoje vyksta nuolat. Anot jo, „Klaipėdos nafta“ yra pasiruošusi krauti žaliavinę naftą iš laivų.

„Pastačius naujų talpyklų mūsų naftos terminalo pajėgumai išaugo. Tad esame pasiruošę didinti priimamų naftos produktų apimtis“, – sakė G.Sabaliauskas.

„Klaipėdos naftos“ atstovė Orinta Brakauskaitė BNS patvirtino, kad prašymas gautas iš Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkės „Belarusskaja neftianaja kampanija“ (BNK). Ji eksportuoja pagrindinių Baltarusijos gamyklų – Mozyrio ir Novopolocko „Naftan“ – produkciją.

„Klaipėdos nafta“ sako galinti perkrauti iki 3 mln. tonų naftos. Baltarusija iš Rusijos pernai importavo apie 18 mln. tonų naftos.

Anot G.Sabaliausko, bendras naftos terminalo pajėgumas per metus galėtų siekti 7-9 mln. tonų.

Klaipėdos uosto rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas sako, kad teoriškai nafta Baltarusijai galėtų būti importuojama ir per bendrovės „Orlen Lietuva“ valdomą Būtingės naftos terminalą, tačiau pastaroji yra konkurentė Baltarusijos gamykloms.

„Techniškai tai tikrai įmanoma, nes jis ir yra dabar dirbantis žalios naftos importui, bet „Orlen“ yra tiesioginis konkurentas Baltarusijos naftos perdirbimo gamykloms“, – sakė A.Drungilas.

M.Baranausko nuotr./Artūras Drungilas
M.Baranausko nuotr./Artūras Drungilas

Per Būtingės terminalą Mažeikių gamykla dabar importuoja naftą tik savo reikmėms.

„Orlen Lietuvos“ atsakymo, ar ji gavo Baltarusijos gamyklų prašymą, BNS kol kas negavo.

„Klaipėdos nafta“, Klaipėdos uostas ir „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonė „LG Cargo“ sausio pradžioje teigė esantys pasiruošę importuoti ir vežti naftą į Baltarusiją.

„LG Cargo“ vadovas Egidijus Lazauskas BNS tuomet teigė, kad realiai per Lietuvą būtų galima vežti iki 3 mln. tonų naftos žaliavos.

Naftos importas per Baltijos jūros uostus Baltarusijai tapo aktualus po to, kai nuo metų pradžios, nepasiekus naujo susitarimo su Maskva, šalis beveik nebeimportuoja naftos iš Rusijos.

Baltarusija antradienį pareiškė išsiuntusi naftos importo pasiūlymus Baltijos šalims, Lenkijai, Ukrainai, Kazachstanui ir Azerbaidžanui. Minskas taip pat pripažino, kad derybos dėl naftos importo iš Rusijos kol kas be rezultatų.

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka sakė, kad nafta į Baltarusiją iš kitų šalių gali būti tiekiama geležinkeliais arba naftotiekiu „Družba“.

Rusija naftos tiekimą Baltarusijai nutraukė sausio 1-ąją, jis iš dalies buvo atnaujintas po kelių parų ir tik į vieną iš dviejų gamyklų – Novopolocko „Naftan“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?