Kaip 15min pasakojo Martynas, situacija dėl skolos susidarė nedeklaravus elektros sunaudojimo tuščiame bute. Nors skaitiklis nesisuko, vartotojams vis viena reikia deklaruoti ir nulinį suvartojimą, antraip jis paskaičiuojamas pagal objekto ankstesnio suvartojimo vidurkį.
Martynas to nežinojo, tad gerokai nustebo pamatęs susidariusią skolą dėl nenaudotos elektros.
„Butas kurį laiką stovėjo tuščias, absoliučiai be jokio naudojimo ir kadangi aš neįsivaizdavau, kad reikia deklaruoti, nepaisant to, kad yra nuliai. Aš nedeklaravau, tai vietoje to, kad man paskambintų ir pasakytų, paėmė ir sugalvojo skaičių, kiek aš jiems esu skolingas už tuos mėnesius“, – teigė jis.
Pamatęs skolą vyras pats skambino savo tiekėjui „Ignitis“ paklausti, iš kur susidarė tokia skola ir kodėl tokia deklaravimo tvarka nenurodyta sutartyje. Po kurio laiko ir kelių skambučių Martynas galiausiai gavo žinią, kad nebūtos skolos mokėti nereikės – „Ignitis“ ją anuliuoja.
Tačiau tuo istorija nesibaigė.
„Kadangi kol mes aiškinomės skola nukeliavo pas išieškotojus, jie reikalauja sumokėti už savo didžiulius vargus, sako, kad esu jiems skolingas. Jie siunčia SMS į abu telefono numerius kuriuos turiu, elektroninius laiškus, skambina automatiniai pranešėjai“, – kalbėjo pašnekovas.
Jis pabrėžė, kad bendrovės „GelvoraSergel“ atstovai nereikalauja mokėti už pirminę skolą „Igničiui“ – ši problema jau išspręsta – tačiau prašo sumokėti šešis eurus už šios, jau anuliuotos skolos aptarnavimą.
„Realiai kiek jie man atima laiko su visais skambinėjimais, būtų paprasčiau sumokėti ir pamiršti. Bet kol kas aš dar nenusiteikęs“, – dar vasario pabaigoje 15min pasakojo vyras.
Dar kartą bendraujant kovo pabaigoje, Martynas teigė ir toliau gaunantis pranešimus dėl 6 eurų „skolos“.
Po žiniasklaidos dėmesio „Ignitis“ informavo išieškotojus
„Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė 15min teigė, kad įprastai apie susidariusią skolą klientas informuojamas el. paštu, telefonu, o jei sistemoje nenurodytas el. pašto adresas arba telefono numeris, jam laiškas siunčiamas paprastu paštu.
„Dedame visas pastangas proaktyviai susisiekti su klientu, kad būtume tikri, jog jis yra informuotas apie turimą skolą, kaip, ir iki kada ją reikia apmokėti. Vidutiniškai ne mažiau kaip tris kartus kreipiamasi į klientą iki perduodant informaciją skolų išieškojimo partneriui“, – komentavo ji.
Iš Martyno pinigų reikalaujanti „GelvoraSergel“ yra „Ignitis“ partneris, vykdantis skolų išieškojimo paslaugą pagal paslaugų teikimo ir duomenų tvarkymo sutartį, patvirtino pašnekovė.
L.Beganskienė atsiprašė kliento už nepatogumus ir teigė, kad tais atvejais, jei paaiškėja, jog skola nepagrįsta, išieškojimas nutraukiamas, o administravimo mokestis anuliuojamas.
„Aprašytu atveju, duomenyse skolos nematėme (0 Eur). Dėl šios priežasties tik šiandien [kovo 30 d. – 15min past.] informavome „GelvoraSergel“ apie tai, kad buvo atliktas perskaičiavimas ir 6 eurų administravimo mokesčio klientas mokėti neturi“, – teigė ji.
„GelvoraSergel“ situacijos komentuoti nepanoro
Nusiuntus užklausą patiems skolų išieškotojams, gautas santykinai ilgas komentaras su priežastimis, kodėl Martyno situacijos bendrovė nekomentuos.
Laiške teigiama, kad koks informacijos apie fizinį asmenį ir/ar jo asmens duomenų atskleidimas tretiesiems asmenims yra griežtai draudžiamas remiantis „GelvoraSergel“ asmens duomenų apsaugos politika, Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu ir „kitais teisės aktais“.
Atsakyme taip pat pasigesta „įrodymų ar įgaliojimų, kad veikiate aptariamo duomenų subjekto vardu ir/ar interesais“.