„Brent“ naftos kaina pirmą kartą nuo balandžio nusileido žemiau 100 JAV dolerių

Antradienį „Brent“ naftos kaina pirmą kartą per tris mėnesius nusileido žemiau 100 JAV dolerių už barelį ribos, nerimui dėl ekonomikos nuosmukio temdant „juodojo aukso“ paklausos perspektyvas artimiausiu laikotarpiu.
Naftos gavyba
Naftos gavyba / „Scanpix“/AP nuotr.

Rugsėjo mėnesio ateities sandorių „Brent“ rūšies naftos kaina antradienį sumenko 7,1 proc. iki 99,49 JAV dolerio už barelį, rinkai reaguojant į COVID-19 protrūkius Kinijoje, galinčius lemti tolesnius apribojimus, bei ekonomikos sulėtėjimą Europoje ir JAV.

JAV etaloninė nafta „West Texas Intermediate“ (WTI) atpigo 7,9 proc. iki 95,84 JAV dolerio už barelį.

„Brent“ naftos kaina nusileido žemiau psichologiškai svarbios 100 JAV dolerių ribos netrukus po to, kai euras pirmą kartą per beveik 20 metų pasiekė paritetą su JAV doleriu, o Rusijos energetikos milžinė „Gazprom“ sustabdė gamtinių dujų tiekimą Vokietijai dujotiekiu „Nord Stream 1“ dėl, kaip teigia Maskva, įprastų techninės priežiūros darbų.

Tai sustiprino baimę dėl nuosmukio euro zonoje.

Valiutų rinkos nuosmukis „kelia susirūpinimą, kad Europa artėja prie recesijos ir kad jai teks didinti palūkanų normas, o tai gali sulėtinti naftos paklausą“, pažymėjo Andy Lipow iš energetikos konsultacijų bendrovės „Lipow Oil Associates“.

„Susirūpinimą kelia ir karantinai Kinijoje“, – pridūrė analitikas.

Nepaisant nerimo dėl prastėjančių ekonomikos perspektyvų, analitikai perspėjo, kad pasaulinės naftos atsargos tebėra mažos vertinant istoriniais standartais, o tai reiškia, kad tiekimo sutrikimų atveju rinkai gali būti sunku patenkinti paklausą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis