„Mūsų nuostatos dėl „Nord Stream 2“ projekto išlieka nepakitusios – tai joks ne politinis instrumentas, o normalus komercinis projektas, kuriuo siekiama užtikrinti Europos energetinį saugumą“, – pabrėžė Rusijos vyriausybės vadovas.
„Europos Komisijos siekis Trečiąjį energetikos paketą taikyti ir naujiems jūriniams dujotiekių į ES projektams – tai bandymas paspausti Rusiją ir kai kurias ES nares, priversti atsisakyti „Nord Stream“ plėtros projekto ar bent jau atidėti jo įgyvendinimą“, – sakė D. Medvedevas.
Europos Komisija prieš savaitę pristatė ES gamtinių dujų rinką reguliuojančių teisės aktų pataisas, kuriomis Trečiasis energetikos paketas būtų taikomas ir naujiems dujotiekių iš trečiųjų šalių į ES projektams. Pataisas lydinčiuose dokumentuose teigiama, jog „Nord Stream 2“ projektas Europos Sąjungai nėra būtinas.
Briuselis pripažino, jog neturi teisinių priemonių sustabdyti su ES energetinio saugumo strategija nesuderinamu laikomo „Nord Stream 2“ projekto įgyvendinimą, nes 2009 metais patvirtinta ES dujų direktyva, kuri yra Trečiojo energetikos paketo dalis, netaikoma dujotiekiams į ES per jūrą iš trečiųjų šalių.
Europos Sąjungos Trečiasis energetikos paketas skelbia, jog dujų tiekėjai negali valdyti magistralinių dujotiekių ES teritorijoje, ir įpareigoja šių vamzdynų savininkus nediskriminuoti tiekėjų.
Pagal „Gazprom“ inicijuotą „Nord Stream 2“ projektą, prieš beveik šešerius metus pradėjusio veikti dujotiekio „Nord Stream“ iš Rusijos per Baltijos jūrą iki Vokietijos metinis pralaidumas būtų padidintas dukart, nutiesiant dvi papildomas šio vamzdyno gijas. Jas planuojama pradėti tiesti ateinančių metų balandį ir projektą užbaigti iki 2019 metų pabaigos. Būtent tada baigs galioti „Gazprom“ ir Ukrainos dujų tranzito sutartis.
Tarp „Gazprom“ partnerių šiame projekte – Vokietijos energetikos kompanijos „Wintershall“ bei „Uniper“, taip pat Austrijos OMV, Prancūzijos „Engie“, Didžiosios Britanijos ir Nyderlandų „Dutch Shell“.