15min jau rašė, kad Lietuvoje kyla padangų kalnai, o jų perdirbėjai neranda, kur jas sudėti.
Galbūt tam galėtų pasitarnauti nauja atliekoms kūrenti pritaikyta jėgainė Kaune, kurią numatoma užkurti jau gruodį?
Teoriškai tai įmanoma, bet sudėtinga, todėl artimiausiu metu „Ignitis grupė“ kūrenti padangų neketina, paaiškino grupės ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius.
„Techniškai energijos atgavimas iš padangų yra galimas, tačiau ypač sudėtingas dėl du kartus didesnio kaloringumo nei komunalinių ar pramoninių atliekų, todėl artimiausiu metu padangų naudojimas nėra numatomas“, – atsakė A.Ketlerius.
Pasak jo, Kauno kogeneracinėje jėgainėje bus naudojamos po perdirbimo likusios komunalinės ir pramoninės atliekos. Katilo gamintojo leidžiamas atliekų kaloringumas gali svyruoti nuo 7MJ/kg iki 15MJ/kg, o padangų kaloringumas dėl labai didelio organinės kilmės medžiagų kiekio yra net 32–34 MJ/kg.
„Tokio aukšto kaloringumo atliekos gali sudaryti gana mažą dalį bendrame atliekų balanse“, – aiškina A.Ketlerius.
Atsižvelgiant į tai, kad padangų kaloringumas neatitinka katilo specifikacijų, tokių atliekų naudojimas būtų labai ribotas.
Kauno kogeneracinė jėgainė giriasi sumontuota moderniausia dūmų valymo įranga, kuri į aplinką neleis patekti pavojingoms medžiagoms. Ar tokia įranga būtų pajėgi išfiltruoti deginamas padangas?
„Dūmų valymo įranga yra pritaikyta tam tikro kaloringumo komunalinių ir nepavojingų pramoninių atliekų dūmų valymui. Padangose esantis anglies kiekis yra apie 1,5 karto didesnis nei mišriose komunalinėse ir pramoninėse atliekose, o sieros – net apie 5–8 kartus. Esant tokiai cheminei sudėčiai gali kilti rizika, kad reikšmingas padangų naudojimas Kauno kogeneracinėje jėgainėje didintų emisijas ir būtų artėjama prie ribinių verčių“, – sako A.Ketlerius.
Kauno jėgainėje įrengti modernūs dūmų valymo įrenginiai: selektyvus nekatalitinis azoto oksidų valymas (SNCR), išpurškiant amoniako tirpalą katile, pusiau sauso tipo dūmų valymo įrenginys (reaktorius), kaip reagentus naudojantis negesintas kalkes ir aktyviąją anglį, bei daugybė kitų šiuolaikinių technologinių sprendimų, užtikrinančių patikimą, saugų bei efektyvų elektrinės eksploatavimą, atitinkantį griežčiausius standartus, vardijama „Ignitis grupės“ atsakyme.
M.Nagevičius: paprastai atliekų deginimo jėgainėse padangos nėra deginamos
Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius patikina, kad paprastai komunalinių atliekų deginimo jėgainėse padangos nėra deginamos.
„Aš labai nustebčiau, jei jie į TIPK (Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimai) būtų tai įsirašę. Nes padangoms deginti reikia tam pritaikytų technologijų. Padangas deginti galima „Akmenės cemento“ krosnyse“, – svarsto M.Nagevičius.
Pasak eksperto, pirmiausia padangas reikia deginimui paruošti – susmulkinti, išimti metalinį turinį.
„Nesu visiškai tikras, bet norint sudeginti padangas taip, kad tai neužterštų aplinkos, reikia gerokai aukštesnės deginimo temperatūros“, – vertina ekspertas.