„Litgrid“ pranešė, kad po balandžio 1 dieną įvykusios nelaimės, kuomet nugriuvus 50 metrų aukščio metalinei konstrukcijai žuvo žmogus, ekspertai nustatė, jog konstrukcijų pamatai buvo suprojektuoti netinkamai.
Iš viso iš naujo bus suprojektuoti ir pakeisti 30 pamatų, o darbai pradedami šią savaitę.
„Kelias savaites trukusi elektros linijos Alytus – Lenkijos siena atramų ir pamatų projekto ekspertizė buvo atliekama siekiant užtikrinti liniją statančių specialistų saugumą ir darbų kokybę. Atrasti trūkumai liudija projektavimo metu rangovų padarytas klaidas, kurių nepastebėjo ir projektų ekspertizę atlikusi įmonė. Infrastruktūros projektuose, kurių paskirtis – tarnauti dešimtmečiais, tokie trūkumai neleistini. Dabar pirmiausiai privalome ištaisyti klaidas, iš naujo suprojektuoti ir sumontuoti pamatus ir tęsti jungties statybos darbus“, – pranešime sakė „Litgrid“ Valdybos narys ir Strateginės infrastruktūros departamento direktorius Karolis Sankovskis.
Šią savaitę penkiolikos konstrukcijų antžeminės dalys bus nukeliamos nuo pamatų, o pamatai pradėti ardyti.
Šią savaitę penkiolikos konstrukcijų antžeminės dalys bus nukeliamos nuo pamatų, o pamatai pradėti ardyti. Atlikus geologinius tyrimus ir suprojektavus naujus pamatus, šie bus sumontuoti iš naujo. Likusios penkiolika atramų dar nebuvo iškeltos ant pamatų.
Planuojama, kad visi darbai oro linijos Alytus-Lenkijos siena trasoje bus baigti spalio pabaigoje. Būtent tuo metu turėtų prasidėti elektros jungties bandymo darbai.
Pamatus tyrė komisija, sudaryta iš Valstybinės teritorijų planavimo ir statybų inspekcijos, Valstybinės energetikos inspekcijos, Priešgaisrinės saugos tarnybos, kitų įstaigų.
„LitPol Link“ projekto bendra vertė siekia apie 350 mln. eurų. Švedijos ABB už 101 mln. eurų stato nuolatinės srovės intarpo ir 400 kilovoltų (kV) skirstyklą Alytuje, o bendrovė „A.Žilinskio ir Ko“ – už 21,2 mln. eurų – 400 kV įtampos liniją nuo Alytaus iki Lietuvos – Lenkijos sienos bei už 12,6 mln. eurų – transformatorių pastotę Alytuje.