„Litgas“ buvo pavesta derėtis su viena bendrove – „Statoil“. Jeigu anksčiau buvo kelios, tai šiandien buvo apsispręsta dėl techninių detalių suderinimo. Visi kiti argumentai buvo išsakyti anksčiau, kas buvo pasiekta dėl dujų tiekimo į Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalą penkeriems metams“, – pirmadienį spaudos konferencijoje teigė A.Butkevičius.
Šiandien po Vyriausybės pasitarimo išsiuntėme informaciją Norvegijos kompanijai „Statoil“, kad „Litgas“ turi įgaliojimus toliau tęsti derybas, – teigė premjeras.
Jis sakė, kad tikimasi derybas baigti birželį.
„Tikimės, kad techninės detalės per birželio mėnesį bus suderintos, o šiandien po Vyriausybės pasitarimo išsiuntėme informaciją Norvegijos kompanijai „Statoil“, kad „Litgas“ turi įgaliojimus toliau tęsti derybas“, – teigė premjeras.
Apie siūlomas kainas ministras pirmininkas atsisakė kalbėti: „Šiandien apie kainas dar negaliu kalbėti“.
Portalas vz.lt, remdamasis neoficialiais šaltiniais, pranešė, kad „Statoil“ kaina yra patrauklesnė „už buvusią „Gazprom“ kainą“.
Komercinės detalės jau žinomos
„Litgas“ 15min.lt informavo, kad su „Statoil“ yra siekiama pasirašyti 5 metų trukmės sutartį, kuria įmonė įsipareigotų tiekti terminalui 0,54 mlrd. kub. metrų gamtinių dujų kasmet.
Komercinės ir kitos pagrindinės sutarties sąlygos jau yra suderintos ir jos nebesikeis, tačiau galutinės sutarties detalės dar yra derinamos. Sutartį su „Statoil“ siekiama pasirašyti vasaros viduryje.
Kiek galėtų kainuoti „Statoil“ tiekiamos dujos, kol kas nėra atskleidžiama. Taip pat „Litgas“ dar nesako, kas bus kiti dujų SGD terminalui tiekėjai. „Litgas“ papildomai derina bendrąsias, neįpareigojančias prekybos SGD sutartis. Šiuo metu yra patvirtintos 6 tokios neįpareigojančios bendrosios sutartys, tačiau jų bus ir daugiau. Jos leis prekiauti neatidėliotinų sandorių (SPOT) rinkoje.
Sieks užpildyti nišas
Kaip anksčiau rašė 15min.lt, be dujų tiekimo SGD terminalui, „Litgas“ ketina pardavinėti dujas ir komerciniams vartotojams – atvežtos ir išdujintos SGD turėtų pasiekti ne tik Lietuvos, bet ir kitų Baltijos valstybių komercinius vartotojus.
„Litgas“ planuoja konkuruoti ir kitose SGD verslo nišose – tokiose kaip degalų tiekimas laivams. 2015 metais Baltijos ir Šiaurės jūrose įsigalios griežtesni taršos reikalavimai. Vadinasi, laivai turės įprastinį kurą keisti į švaresnį. Laivybos kompanijoms teks naudoti arba gerokai švaresnį dyzeliną, instaliuoti sudėtingesnius dūmų valymo filtrus arba pradėti vartoti SGD.
„Litgas“ generalinis direktorius Dominykas Tučkus tikisi, kad kompanijos rinksis suskystintas dujas – į Klaipėdos uostą atplaukiantys laivai galės įsigyti jiems reikalingą kiekį SGD.
„Pastaroji verslo niša bus gana nauja, nes Baltijos ir Šiaurės jūrose nuo 2015 metų įsigalios griežtesni reikalavimai sieros junginių išmetimui iš laivų. SGD šioje rinkoje turi didelių perspektyvų“, – sakė D.Tučkus.