Praėjusią savaitę 15min sulaukė ne vieno pranešimo, kad lauke spaudžiant šalčiui Vilniaus daugiabučiuose dingo šildymas.
Per šalčius be šilumos
Šeškinėje trečiadienį su nerimu pagalbos laukė per 20 namų, kurie be šilumos liko dėl užstrigusio slėgio skirstymo reguliatoriaus. Gyventojai piktinosi negalintys po darbo prisiskambinti namą administruojančiai bendrovei „Šilėja“, o „Vilniaus energija“ dėl visų šilumos tiekimo sutrikimų nukreipia būtent į namo administratorius. Kai apie sutrikimą buvo pranešta, problema buvo išspręsta per valandą.
Šiaurės miestelio, S.Žukausko gatvės vieno namo gyventojams neramus buvo penktadienio vakaras. Nors orai kiek atšilo, termometrų stulpeliai jau nekrito iki 20 ir daugiau laipsnių šalčio, tačiau atvėsę radiatoriai vis tiek žmones išgąsdino.
Pabandę prisiskambinti namą administruojančiai bendrovei „Adminsta“ gyventojai buvo nukreipti į „Grindos“ avarinę tarnybą. Ši atvažiavo operatyviai, tačiau problemą išspręsti užtruko kelias valandas, per kurias, gyventojų teigimu, šildytis teko įsijungus orkaites.
„Grinda“ negalėjo įeiti į šilumos mazgą, nes nebuvo rakto, nors jis turėjo būti. Jie bandė prisiskambinti „Adminstai“, tačiau nepavyko. Keistas požiūris bendrovės, kai mes šąlame, o su jais negalima susisiekti“, – 15min teigė name gyvenanti Loreta Stakauskaitė.
Raktai paliekami
Tačiau bendrovė „Adminsta“ atmeta bet kokius priekaištus. Esą šis namas be šilumos liko nutrūkus elektros tiekimui: atsinaujino elektros tiekimas, vėl sušilo ir radiatoriai. O ir „Grindos“ darbuotojai tikrai gali patekti ten, kur jiems reikia, kadangi „Adminsta“ yra pasirašiusi su ja ir bendrove „Mano būstas“ sutartis dėl paslaugų ne darbo metu.
„Jiems yra įteikti raktai, jie žino, kur tie raktai padėti, ir avarinė tarnyba visada patekti į šilumos punktą gali. Tokia sistema veikia jau ne vienerius metus, avarijų buvo ne viena, tad avarinių tarnybų darbuotojai žino, kur raktai saugomi“, – tikino bendrovės „Adminsta“ direktorius Jonas Ūselis.
Pirmadienio popietę direktorius sakė nieko negirdėjęs apie incidentą prieš savaitgalį, kai S.Žukausko g. 23 namo gyventojai liko be šilumos. Jo teigimu, galbūt situacija nebuvusi itin rimta, kitaip paprastai jis būna informuojamas. Po kelių minučių J.Ūselis patikslino: namui buvo nutrūkęs elektros tiekimas, esą tai ir buvusi priežastis, kodėl išsijungė šildymas.
Jeigu grįžus į namus pastebima, kad radiatoriai nebešyla, pirmiausia pagalbos reikia kreiptis į namo administratorių, o jeigu jis nebedirba – tuomet į ne darbo metu paslaugas teikiančią bendrovę.
Pasak Vilniaus savivaldybės Šilumos ir vandens ūkio skyriaus laikinojo vedėjo Kęstučio Karoso, skundai, kad gedimai nešalinami dėl to, jog nerandama ar neturima raktų, savivaldybės nepasiekia jau kelerius metus. Pagal galiojančią tvarką bendrovės, sudariusios sutartis dėl jų administruojamų namų sistemų priežiūros ne darbo metu, palieka numatytoje vietoje raktus.
Jeigu grįžus į namus pastebima, kad radiatoriai nebešyla, pirmiausia pagalbos reikia kreiptis į namo administratorių, o jeigu jis nebedirba – tuomet į ne darbo metu paslaugas teikiančią bendrovę. Visi kontaktiniai duomenys būna surašyti mokėjimo pranešimais, skelbiami namų skelbimų lentose. Tačiau kartais pagalbos vis tiek tenka laukti ilgokai.
„Vilniaus energija“ į namus nepatenka
Būtent atvykusi avarinė tarnyba įvertina, kas toliau šalins gedimą – ji ar „Vilniaus energija“.
Pastarosios atstovai tikina, kad visą parą dirbantys dispečeriai ir patys visada pastebi gedimus sistemoje, tam nebūtina net sulaukti gyventojų skundo.
„Visada mes patys pastebime gedimus, jeigu tinkle yra kažkokių nuotėkių, mes tai pamatome greičiau, negu praneša kažkas. Jeigu yra kažkokie sisteminiai dalykai, kaip kad buvo Šeškinėje, tai mes irgi pamatėme patys tuo pačiu metu, kai sulaukėme ir gyventojų skambučio, kad keliuose namuose krinta temperatūra. Vadinasi, yra sisteminis dalykas ir mes reaguojame“, – kalbėjo „Vilniaus energijos“ atstovas Nerijus Mikalajūnas.
Jo teigimu, bendrovės dispečeriai dirba 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę, tad visi gedimai užfiksuojami. Tačiau vis dėlto daugumą jų šalinti tenka ne jiems.
„99 proc. visų gedimų būna šilumos punkte arba namo viduje (tarkim, vamzdyne). Nuo 2011 metų lapkričio mėnesio šilumos tiekėjai neturi teisės peržengti namo slenksčio, mes nesame name ir nesirūpiname šilumos punktais“, – aiškino „Vilniaus energijos“ atstovas.
„Nepatenkinti savo namo administratoriumi gyventojai visada turi išeitį – pasikeisti paslaugas teikiančią bendrovę“, – tiems, kurie nepatenkinti, kaip tvarkomasi jų name, išeitį pasiūlė K.Karosas.