Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
01 11 /12:40

Dujų prekybos apyvarta „GET Baltic“ pernai augo 31 proc. iki 9,1 TWh

Baltijos šalyse ir Suomijoje veikiančioje „GET Baltic“ gamtinių dujų biržoje praėjusiais metais pasiekta 9,1 teravatvalandės (TWh) apyvarta – 31 proc. daugiau nei 2022-aisiais (7 TWh). 
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Dujotiekis Janiūnuose
Temos: 1 Dujos

Tai rekordinė biržos apyvarta, pranešė „GET Baltic“.

Biržos vadovė vadovė Giedrė Kurmė sako, kad prekybos apimtis labiausiai didino pasikeitusi regiono infrastruktūra ir išaugęs jo patrauklumas.  

„GET Baltic“ prekybos augimą labiausiai lėmė regiono infrastruktūriniai pokyčiai (...) Didėjantis regiono patrauklumas skatino naujų rinkų dalyvių registraciją ir aktyvumą biržoje, o tai augino likvidumą bei konkurenciją“, – pranešime sakė G. Kurmė.

Anot jos, prekybą didino atidarytas suskystintų dujų terminalas Suomijoje Inkoo uoste, efektyviai veikęs Lietuvos ir Lenkijos magistralinis dujotiekis (GIPL), beveik visiškai užpildyta Latvijos Inčukalno dujų saugykla.

Per metus biržoje sudaryta daugiau nei 32 tūkst. sandorių – 28 proc. daugiau nei 2022 metais (25 tūkst.), aktyviai prekiavo 70 dalyvių.

Lietuvos prekybos aikštelėje buvo įsigyta 4,5 TWh (49 proc.) viso biržoje suprekiauto dujų kiekio, bendroje Latvijos–Estijos prekybos aikštelėje įsigyta 1,9 TWh (21 proc.), Suomijoje – 2,7 TWh (29 proc.) gamtinių dujų.

Pasak pranešimo, pernai padidėjo „GET Baltic“ biržos užimama rinkos dalis, kuri siekė 23 proc. viso Baltijos-Suomijos regiono poreikio (2022 metais – 17 proc.).

Gruodį biržoje vidutinė dujų kaina svyravo nuo 43,5 euro iki 49,4 euro už megavatvalandę ir buvo 12 proc. mažesnė nei lapkritį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?