Elektros rinka Baltijos šalyse: gamyba mažėja, importas auga

Baltijos šalyse per penkis šių metų mėnesius pagaminta 20 proc. mažiau elektros energijos nei tuo pačiu metu praėjusiais metais. Labiausiai gamyba sumažėjo Lietuvoje – 27 proc., lyginant su praėjusių metų penkiais mėnesiais, ir 31 proc., lyginant su tuo pačiu 2012 m. laikotarpiu. O importas iš Skandinavijos per šį laikotarpį augo net penkis kartus ir siekė 1860 GWh. Buvo importuota 25 proc. suvartotos elektros energijos.
Elektra
Elektra / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Per pirmus penkis šių metų mėnesius Lietuvoje pagaminta tik 13 proc. visos Baltijos šalių rinkoje pagamintos elektros energijos. Tuo metu Latvijoje – 32 proc., o Estijoje – 55 proc.

„Baltijos šalyse elektros energijos gamybos mažėjimo tempai išlieka stabilūs. Gamybos mažėjimą lėmė žema elektros energijos kaina Skandinavijos rinkoje, šilta žiema ir nedidelis vandens pritekėjimas Dauguvoje”, – sako Gatis Junghansas, „Elektrum Lietuva“ generalinis direktorius.

Gamybos mažėjimą lėmė žema elektros energijos kaina Skandinavijos rinkoje, šilta žiema ir nedidelis vandens pritekėjimas Dauguvoje.

Pasak Gačio Junghanso, Baltijos šalys pigią elektros energiją importavo iš Skandinavijos visu turimų perdavimo linijų galingumu, dėl to mažėjo elektros energijos gamyba dujų elektrinėse. Taip pat dėl šiltos žiemos ir pavasario sumažėjo šiluminės energijos paklausa, o tai savo ruožtu mažino elektros energijos gamybą kogeneracinėse elektrinėse.

„Šiuo laikotarpiu Baltijos šalyse panašiomis proporcijomis mažėjo ir elektros energijos sąnaudos. Elektros energijos paklausos mažėjimą lėmė šiltesnė žiema ir pavasaris. Panašios tendencijos pastebimos ir Skandinavijos šalyse”, – pasakoja Gatis Junghansas.

Per pirmuosius penkis 2014 metų mėnesius Baltijos šalyse buvo sunaudota 10 487 GWh elektros energijos, o tai 5 % mažiau, nei tuo pačiu 2013 metų laikotarpiu. Skandinavijoje elektros energijos paklausa sumažėjo 4 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis