Kaip skelbiama „Enefit“ pranešime žiniasklaidai, žvelgiant į elektros energijos rinkos kainų tendencijas, aiškiai matyti, jog žiemą generuojamos elektros energijos kaina yra aukštesnė nei šiltuoju sezonu.
Tai rodo ir praėję metai, kuomet elektra šaltuoju sezonu kainavo net 2,5 karto daugiau negu vasarą.
Nepaisant to, kad egzistuoja tiesioginis elektros kainų ir sezoniškumo ryšys, tik dabar rinkoje pasirodo sprendimų orientuotų į prisitaikymą prie kainų svyravimų.
„Nuo praėjusių metų matome, kad daugėja klientų, keičiančių savo elektros tiekimo planus, atsižvelgiant į metų laiką. Įprasta praktika tampa vasaros mėnesiams rinktis su birža susietus planus, o žiemai kainą fiksuoti. Visgi, reikia pripažinti, kad tokios geresnės kainos gaudynės, nors dažnu atveju ir reikšmingai sumažina sąskaitą už elektrą, nėra patogios ir pareikalauja daug laiko. Atsižvelgdami į tai, nusprendėme pasiūlyti klientams sprendimą – elektros energijos tiekimo planą „Du sezonai“, taupantį ne tik jų laiką, bet ir užtikrinantį geriausią kainą“, – sako „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas Julius Areška.
Šį elektros planą pasirinkusiems klientams balandžio–rugsėjo mėnesiais bus taikoma kintama kaina, pagal tuo metu elektros tiekimo biržoje esančias valandines kainas, o spalio–kovo mėnesiais – fiksuota.
Plano pasikeitimas įvyks automatiškai, tad klientui nieko papildomai daryti nereikės.
J. Areška priduria, jog nors šis sprendimas buvo sukurtas atsižvelgiant į augantį planą besikeičiančių vartotojų skaičių, iš esmės jis yra pritaikytas bet kuriam vartotojui, ieškančiam geriausios kainos.
Bendrovė pažada visiems naują planą pasirinkusiems klientams užtikrinti žaliosios elektros energijos tiekimą.
Naujasis elektros energijos planas leis gyventojams vasarą įsigyti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintos energijos ypač palankiomis kainomis, o žiemos sezonu suteiks apsaugą nuo nenuspėjamų kainų šuolių, nurodo bendrovė.
„Klientams, pasirinkusiems šį elektros energijos planą, garantuojame, kad jų fiksuota kaina žiemos laikotarpiu bus palankesnė arba lygi tuo pačiu metu siūlomo 6 mėnesių fiksuoto paketo kainai. Žiemos laikotarpio kainą savo klientams paskelbsime rugpjūčio mėnesį. Pavasarį perėjimas prie biržos kainos vyks automatiškai. Taip pat bus suteikta galimybė atsisakyti fiksuotos kainos pasiūlymo bei šaltuoju metu laikotarpiu ir toliau apmokėti sąskaitas pagal elektros kainų biržoje besiformuojančias kainas“, – sako „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas.
Bendrovė skaičiuoja, jog vidutinis namų ūkis, per metus suvartojantis apie 2 000 KWh, už elektrą mokės bent 10 proc. mažiau nei pasirinkusieji metų trukmės fiksuotą elektros planą.
Tokį planą bendrovė šį pavasarį jau pristatė ir Estijos bei Latvijos rinkai.
Bendrovė „Enefit“ žada, jog pasirinkusiems naujai siūlomą sprendimą, visą sutarties laikotarpį be papildomų išlaidų užtikrins ir elektros įrenginių draudimą.
„Enefit“ siūlomas elektros įrenginių draudimas apsaugos buitinius elektros prietaisus nuo žaibo, elektros energijos tiekimo sutrikimo ar viršįtampio sukeltos žalos.
Taip pat padengs ir sugadintų elektros prietaisų gedimo nustatymo bei elektriko apsilankymo išlaidas. Papildomai draudimas galioja ir sugadintos namų elektros sistemos (laidų, lizdų, saugiklių, skirstomųjų skydų, jungčių dėžutės ir kt.) remontui ar pakeitimui.
Tarp kitų bendrovės pasiūlymų – 3, 6, 12 ir 24 mėnesių kainos fiksavimo planai ir su „Nord Pool“ biržos kainomis susietas planas.
Bendrovė anksčiau turėjo ir du itin ilgos trukmės kainos fiksavimo planus – atitinkamai 72 ir 84 mėnesių. Dėl jų vėliau kilo daug ginčų – tiekėjas elektros kainai pritaikė „rezervacijos mokestį“, kurį klientas turėjo sumokėti, norėdamas nutraukti sutartį.
Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba (VERT) nustatė, kad Lietuvoje veikiančios bendrovės netesybų mokesčio iš klientų negali reikalauti jokia forma. Elektros tiekėjas „Enefit“ paskaičiavo, kad pasikeitusi VERT pozicija dėl netesybų ir kitų mokesčių taikymo privatiems klientais bei mažoms ir labai mažoms įmonėms bendrovei gali kainuoti iki 51 mln. eurų tiesioginių nuostolių.
Įmonė kreipsis į Lietuvos Aukščiausiąjį Teismą, prašydama teismo įvertinti įstatyminį reglamentavimą bei priežiūros institucijos nenuoseklius veiksmus. Taip pat teismo bus prašoma kreiptis į ES Teisingumo Teismą dėl tinkamo ES direktyvos išaiškinimo.
Bendrovė taip pat išsiskiria iš kitų tuo, kad visiems klientams taiko privalomą 2 eurų abonementinį mokestį. Tiesa, kiti du nepriklausomi elektros tiekėjai taip pat eksperimentuoja su tokia idėja.