Anot A.Spruogio, audito išvadose nurodyta ir galimų trūkumų. Tuo metu SGD terminalo projektą įgyvendinančios „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis teigia blogų išvadų neįžvelgęs.
„Auditas buvo nevienareikšmiškas, jis nepasakė, kad absoliučiai viskas buvo gerai. Jie nurodė ir galimus trūkumus, bet pagrindinė išvada buvo ta, kad jų nuomone yra viskas gerai“, – žurnalistams teigė A.Spruogis.
„Pagrindiniai duomenys – nuomos kaina ir tos didelės milijardinės sumos ir jas pagrindžiantys dokumentai bei likutinė laivo vertė nebuvo atskleista auditoriams. Ir kalbėti apie rimtą auditą, aš manau, – tuščiai išmesti pinigai“, – penktadienį po Seimo laikinosios energetikos komisijos posėdžio žurnalistams teigė A.Skardžius.
A.Spruogis nepasakė, apie kokius trūkumus kalbama, plačiau nekomentavo audito išvadų ir teigė nesąs tikras, kad audito išvados bus paviešintos.
A.Spruogis nepasakė, apie kokius trūkumus kalbama, plačiau nekomentavo audito išvadų ir teigė nesąs tikras, kad audito išvados bus paviešintos.
„Auditas nagrinėjo tam tikrus sutarties aspektus, kurie yra komercinė paslaptis“, – tvirtino viceministras.
Tuo tarpu R.Masiulis žurnalistams sakė, kad jo nuomone blogų išvadų ataskaitoje nėra.
„Aišku, atskleisti detalių negaliu bet, mano nuomone, išvados visais pagrindiniais klausimais, kuriuos kelia komisija, atsakė, kad viskas yra gerai. Blogų išvadų ten neįžvelgiau. Blogų išvadų, mano nuomone, ten nebuvo“, – teigė „Klaipėdos naftos“ vadovas.
„Glimstedt“ efektyvumo auditą „Klaipėdos naftoje“ atliko Energetikos ministerijos užsakymu. Ministerija tuomet teigė, kad auditas atliekamas dėl viešojoje erdvėje platinamų abejonių, susijusių su SGD terminalo projektu.
Kai kurie parlamentarai yra išsakę abejonių dėl „Klaipėdos naftos“ ketinimų nuomotis plaukiojančią SGD saugyklą bei jos nuomos sutarties sąlygų, taip pat abejota projekto finansavimu, statybos projekto konsultantės – JAV bendrovės „Fluor“ pasirinkimu.
SGD terminalas, kurio statybą numatoma baigti iki 2014-ųjų pabaigos, naudos išdujinimo laivą „Independence“ – jis statomas Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ užsakymu, iš kurios „Klaipėdos nafta“ laivą nuomosis 10 metų, pradedant 2014 metų rugsėjo-spalio mėnesiais.
Pagal sutartį už laivo nuomą „Klaipėdos nafta“ mokės 68,9 mln. JAV dolerių (176,6 mln. litų) per metus arba 189 tūkst. dolerių (apie 484 tūkst. litų) per dieną – į šią kainą įtrauktos laivo priežiūros ir operavimo paslaugos, įgulos išlaikymas ir kitos išlaidos.
Per 10 metų jo nuoma kainuos 689 mln. JAV dolerių (apie 1,766 mlrd. litų). Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ laivą galės išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.
Laive, kuris stovės Klaipėdos uosto pietinėje dalyje prie vadinamosios Kiaulės nugaros, bus įrengtos talpyklos ir išdujinimo įranga, iš jo bus nutiestas vamzdis iki magistralinio dujotiekio.
SGD terminalo krantinę už 113,6 mln. litų projektuoja ir stato Latvijos bendrovė BMGS, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 114,756 mln. litų statys Vokietijos „PPS Pipeline Systems“.