„Dujų direktyvos pataisos nebuvo rengiamos dėl kurio tai tiekėjo ar šalies. Ir jei tiekėjas dėl jų turės problemų, jos tik atskleis tikrąją savo esmę“, – sakė J.Buzekas.
„Tai – monopolijos Europos dujų rinkoje eros pabaiga. Monopolijos, kuri gali grasinti arba kainų didinimu, arba dujų čiaupo užsukimu“, – pabrėžė J. Buzekas.
Jo žodžiais, apsaugą nuo to ir turėtų užtikrinti šios pataisos, kurių priėmimas, palyginti su ES Trečiuoju energetikos paketu, užsivėlino 10 metų.
J.Buzekas pažymėjo, kad atnaujinta direktyva bus taikoma visai dujų infrastruktūrai, tai yra „visiems vamzdynams, kuriais dujos iš trečiųjų šalių pumpuojamos į ES, taip pat ir naujiems, dar nenutiestiems dujotiekiams“.
J.Buzekas akcentavo, kad balsavimas Europos Parlamente dėl dujų direktyvos bus tik pirmas veiksmų etapas. Jo manymu, svarbiausia – tinkamai šį teisės aktą įgyvendinti, o tai priklausys nuo Europos Komisijos bei ES Teisingumo Teismo, jei paaiškėtų, kad Europos Komisijos veiksmai nėra pakankamai efektyvūs.
„Europos Parlamentas pasilieka sau Europos teisės aktų įgyvendinimo kontrolės funkciją“, – pridūrė jis.
ES nuolatinių atstovų komitetas („Coreper“) vasarį pritarė Europos Komisijos pasiūlytoms ES dujų direktyvos pataisoms, kurias dar turi patvirtinti Europos Parlamentas ir Europos Taryba. Manoma, kad jos gali apsunkinti nevienareikšmių vertinimų sulaukusio per Baltijos jūrą iki Vokietijos nutiesto Rusijos eksporto dujotiekio plėtros projekto „Nord Stream 2“ įgyvendinimą.