Žmonėms socialiniuose tinkluose skundžiantis, kad po išmaniojo elektros skaitiklio įdiegimo energijos suvartojimas skaičiuojamas neteisingai, ESO atstovas Paulius Kalmantas teigia, jog apskaita vyksta teisingai.
„Tiek senieji, tiek naujieji išmanieji skaitikliai savo darbą atlieka teisingai. Normalu, kad bet koks pokytis tikrai nedidelei grupei žmonių kelia tų klausimų, tai tikrai drąsiai kalbamės su žmonėmis, bandome atsakyti į tuos klausimus ir galime tikrai patikinti, kad elektros apskaita vyksta teisingai. (...) Pats išmanusis skaitiklis tikrai neprisuks savaime elektros“, – antradienį LRT radijui sakė P.Kalmantas.
Anot jo, didesnes sąskaitas už elektrą po skaitiklių pakeitimo galėjo gauti tie gyventojai, kurie anksčiau buvo neteisingai deklaravę duomenis.
„Klaidų natūralu, kad pasitaikys diegiant virš milijono skaitiklių, bet tikrai jų nematome, o kad pasigirsta gyventojų kažkokie gyventojai nuogąstavimai – atsakymas yra, kad klaida slypi ne pačiuose skaitikliuose. Pradėję diegti tikrai matėme, kad bėda kyla iš nedeklaruotų duomenų“, – sakė P.Kalmantas.
„Prieš keičiant skaitiklį visada pasižymimas esamo skaitiklio duomenis, kuriuos reikės apmokėti, o po to atsiranda automatizuota apskaita. Nedideliam kiekiui gyventojų susidarė tokia situacija, kad tas rodiklis aktualus nesutapo su tuo, kuris buvo deklaruotas, todėl po skaitiklio pakeitimo tie gyventojai gavo didesnes sąskaitas, nes buvo susidariusios mėnesio, o kai kuriais atvejais – kelių metų skolos“, – aiškino jis.
ESO nuo rugpjūčio Lietuvoje jau įdiegė 200 tūkst., arba šeštadalį išmaniųjų elektros skaitiklių, kitais metais jų įrengti planuojama dar apie 500 tūkst.