ESO skaičiuoja: liberalizacija elektros vartotojams sutaupė 83 mln. eurų

Nors pastarąjį mėnesį elektros vartotojai šalyje patyrė, ką reiškia rekordinės kainos biržoje, „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) duomenimis, vien per rugpjūtį nepriklausomą elektros energijos tiekėją pasirinkę vartotojai sutaupė 83 mln. eurų, palyginus, jeigu jie būtų mokėję vidutinę biržos kainą, rašoma bendrovės pranešime spaudai.
Elektros kainos
Elektros kainos / 123RF.com nuotr.

Tai, anot l. e. p. ESO vadovo Renaldo Radvilos, yra neabejotinai rinkos liberalizavimo projekto nauda. Anot jo, net ir itin aukštų elektros kainų visame pasaulyje akivaizdoje, konkurencinga elektros energijos rinka vartotojams, kurie pasirinko nepriklausomus elektros energijos tiekėjus, užtikrino geriausią kainą.

Skaičiuojant sutaupymus buvo remiamasi rugpjūčio 12 d. trijų didžiausių rinkos dalyvių – „Enefit“, „Elektrum Lietuva“, „Ignitis“ – duomenimis. Rinkos dereguliavimo efektas buitiniams klientams buvo įvertintas rugpjūčio mėnesio vidutinę biržos kainą lyginant su realia klientų mokama kaina už elektrą.

Skaičiuojant buvo vertinami pirmojo ir antrojo etapo klientų duomenys, nebuvo vertinti trečiojo etapo klientai, pasirinkę nepriklausomą tiekimą tiek pirmo, tiek antro dereguliavimo etapo laikotarpiais.

Pasak R.Radvilos, išvada yra aiški – gyventojai, kurie laiku savo namams pasirinko nepriklausomą tiekėją, sutaupė milijonus.

Primenama, kad pirmasis ir antrasis elektros rinkos liberalizavimo etapai yra pasibaigę ir nepriklausomą tiekėją pasirinko beveik visi į juos patenkantys vartotojai. Pirmajame etape pasirinko 99,2 proc., antrajame – 92 proc. O daugiau nei pusė (51,4 proc.) trečiojo etapo klientų taip pat gauna nepriklausomo tiekėjo paslaugas.

Iš viso 1,2 mln. (arba 72,1 proc.) elektros vartotojų Lietuvoje energiją šiandien gauna iš nepriklausomų tiekėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis