Pasak KIK spaudos tarnybos pranešimo, šio projekto tikslas – išbandyti visos šios grandies veikimą ir nustatyti galimas kliūtis, kurios galėtų kliudyti platesnei vandenilio rinkos plėtrai. Dotacijos dydis – 5 mln. eurų. Paraiškos bus priimamos nuo liepos 26-osios iki spalio 15 dienos, jas gali teikti Estijoje registruoti juridiniai asmenys. Finansavimą gavęs projektas turi būti įgyvendintas iki 2024-ųjų pabaigos.
Ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavi Aasas pareiškė, kad „žaliojo“ vandenilio vaidmuo Estijos ekonomikos „žaliojoje revoliucijoje“ bus svarus ir tik stiprės, nes atsinaujinančių šaltinių dalis energijos gamyboje didės.
„Iki šiol atlikti tyrimai rodo, kad „žaliasis“ vandenilis yra neišvengiamas sprendimas tiems sektoriams, kuriuose nėra pigesnių alternatyvų mažinti teršalų emisijas“, – sakė ministras.
„Vandeniliu varomas viešasis transportas yra gera galimybė pradėti kurti vandenilio sprendimus – technologijos jau parengtos, o jų pritaikymas viešajame transporte padės diegti novatoriškus sprendimus plačiau“, – pridūrė T.Aasas.
Tyrimo autoriai rekomenduoja didžiausią dėmesį skirti pervežimams geležinkeliais, laivais ir tolimojo susisiekimo autotransportu, kur anglies pagrindu pagaminto kuro suvartojama daugiau, o panaudoti kitas ekologiškai švarias technologijas, įskaitant elektrifikavimą, ekonominio efektyvumo požiūriu yra sudėtinga.