„Kaip mes tuos įstatymus bepateiktume, juridine prasme situacija tampa labai kebli. „Chevron“ gali nepasirašinėti sutarties, sakydamas, kad Lietuva skelbia konkursą, jo neužbaigusi keičia įstatymus“, – sakė Eugenijus Getvilas.
Jo teigimu, net jeigu „Chevron“ po įstatymų pakeitimo ir sutiktų pasirašyti sutartį su Lietuva, kitos tarptautinės įmonės galėtų paduoti Lietuvą į teismą.
„Konkursai skelbiami esant vienokiai įstatyminei bazei, pasirašomos sutartys jau kitokiomis aplinkybėmis. (...) Mano nuomone, juridine prasme tai yra didelis neaiškumas ir nesklandumas. Neatmetu galimybės, kad Vyriausybė vietoje to, kad pasakytų „Chevronui“ – eikite lauk, to nedrįsta pasakyti, pradeda kaitalioti įstatymus, kurie gali tapti nepriimtini konkurso dalyviui“, – sakė Eugenijus Gentvilas.
Seimas dar turės apsispręsti dėl Naftos ir dujų išteklių įstatymo pakeitimų. Parlamentarai siūlo įvesti 40 proc. mokestį skalūnų dujoms ir naftai. Šiuo metu tokį siūlymą vertina Teisingumo ir Finansų ministerijos. Premjero Algirdo Butkevičiaus teigimu, tarifas yra per aukštas.
Priimti įstatymai numato, kad žemės gelmėse bus galma palikti gavybos metu susidariusias bet kokias atliekas, jeigu jos viršys specialiose talpose leidžiamą palikti atliekų kiekį – 500 kubinių metrų.
Be to, būtinai reikės atlikti poveikio aplinkai vertinimą. Hidraulinio ardymo technologija nebus naudojama saugomose teritorijose.