Standartinis 174 tūkst. kub. m talpos, 294 m ilgio ir 46 m pločio dujovežis BW Lilac pastatytas 2018 m. ir plaukioja su Maltos vėliava. Jis į Klaipėdos uostą atgabena apie 155 tūkst. kub. m SGD, kurias pasikrovė Cameron LNG skystinimo gamykloje Luizianos uoste, JAV. Ši skystinimo gamykla atnaujino darbą po to, kai teko laikinai stabdyti gamybą dėl siautusio uragano.
Klaipėdos SGD terminale tai bus jau 7-asis SGD krovinys iš JAV 2020 m. ir 4-asis naujais gamtinių dujų metais (2021), prasidėjusiais šių metų spalio 1 d. Nuo SGD terminalo veiklos pradžios iki šiol atgabenti iš viso 9 SGD kroviniai iš JAV.
Mindaugas Navikas, KN Komercijos direktorius pažymi, kad JAV gamtines dujas eksportuoti pradėjo nuo 2016 m. ir 2019-2020 m. ženkliai padidino eksporto į Europą apimtis. Daugiausiai tai lėmė skystinimo pajėgumų padidėjimas dėl naujų atsiradusių projektų JAV, kurie paskatino paklausos augimą ir tiekimą į Europą.
„Nors šie metai SGD rinkoje yra greičiau išskirtiniai nei formuojantys ilgalaikę tendenciją, Klaipėdos SGD terminalo naudotojai gali pasinaudoti susiklosčiusia rinkos situacija ir atsigabenti krovinius iš ten, kur tuo metu palankiausia tiek kainos, tiek turimų kontraktinių įsipareigojimų su tiekėjais atžvilgiu. Terminalo paslaugų lankstumo dėka galime operatyviai reaguoti į kliento poreikius ir taip didinti savo turimos infrastruktūros konkurencingumą. Taip pat tikimės, kad nuo 2021 m. pakeista SGD terminalo perkrovos paslaugos kainodara ir jos diferencijavimas pagal laivų/krovinių dydžius paskatins naujų naudotojų ar krovinių pritraukimą“, – komentuoja M. Navikas.