Pasak I.Udovickio, jo ir „Belaruskalij“ valdomam Birių krovinių terminalui (BKT) įsigijus I.Udovickio šeimos valdomos krovos bendrovės Nemuno terminalo akcijas, būtų sukurtas vientisas kompleksas su naujais sandėliais kroviniams priimti.
Šį sandorį praėjusią savaitę apsvarstė Vyriausybė, tačiau jos sprendimas yra konfidencialus.
Keli šaltiniai BNS sakė, jog Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.
Opozicijoje esantys parlamentarai pareikalavo šį klausimą svarstyti Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komitete, sakydami, kad jiems kelia nerimą Baltarusijos įtaka Klaipėdos uoste.
Komiteto pirmininkas Dainius Gaižauskas BNS sakė, kad komiteto nariai trečiadienį nutarė kitą savaitę į posėdį pakviesti vyriausybinės komisijos vadovą, Vyriausybės vicekanclerį Alminą Mačiulį ir išklausyti jo argumentus.
I.Udovickis, BNS paprašytas pakomentuoti Vyriausybės sprendimą, raštu atsakė dar laukiantis procedūros pabaigos.
Jo teigimu, įgyvendinus sandorį Nemuno terminalo teritorija būtų prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą kompleksą.
„BKT visada visus savo veiksmus atlieka nuosavomis lėšomis. Oficiali procedūra visada tokiu atveju numato būtinumą gauti Konkurencijos tarybos leidimą. Nemuno terminalo teritorija bus prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą gamybos kompleksą“, – nurodė I. Udovickis.
Pasak jo, Nemuno terminalo teritorijoje numatoma statyti sandėlius, reikalingus priimti didėjančią „Belaruskalij“ kalio trąšų apimtį. Anot verslininko, to nepadarius trąšų tranzitas būtų nukreiptas į kitus uostus.
„BKT potencialas išaugs nuo dabartinių 12 mln. tonų per metus iki 16 mln. tonų per metus. Tai yra būtent ta apimtis, kurią numatyta eksportuoti iš Baltarusijos 2024-2025 metais. Jeigu šito nepadarysime, papildomos kalio trąšų apimtys bus nukreiptos į kitus uostus“, – nurodė I.Udovickis.
Pasak jo, siekiant užtikrinti garantuotą tranzitą krantinės Nr. 101-106 turi būti pagilintos iki 15,5 metro grimzlės. Tai leistų BKT krauti laivus, kurių dedveitas yra iki 100 tūkst. tonų.
Jo teigimu, „Belaruskalij“ niekada nekėlė klausimo dėl jos akcijų dalies didinimo BKT.
BKT ir Nemuno terminalas Klaipėdos uosto teritorijoje veikia viena greta kitos, abejose daugiausia akcijų turi I. Udovickis.
Registrų centro duomenimis, I.Udovickis valdo 70 proc. Birių krovinių terminalo akcijų, „Belaruskalij“ turi 30 procentų.
Nemuno terminalo 100 proc. akcijų per „Ferteksos transportą“ I.Udovickis valdo kartu su Olga Udovickaja.