Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įsibėgėja SGD laivo-saugyklos technologinių įrenginių gamyba

Nors į Klaipėdos uostą laivas –saugykla su dujinimo įrenginiu atplauks 2014 metų III ketvirtį, tačiau jo technologinių (vidaus) sistemų gamybos darbai jau pačiame įkarštyje. Pagaminti vieni iš pagrindinių technologinių laivo-saugyklos elementų – dujinimo šilumokaičiai.
Dujinimo šilumokaitis jau pagaminti.
Dujinimo šilumokaitis jau pagaminti. / „Klaipėdos naftos“ nuotr.

„SGD terminalo projekto planavimas ir darbų atlikimas pagal numatytus grafikus yra patys svarbiausi elementai įgyvendinant visai Lietuvai svarbų energetinį projektą. Džiaugiamės, jog pasirinktas laivo-saugyklos tiekėjas pateisina lūkesčius ir planuose numatytus darbus atlieka laiku“, – sakė AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Kaip pasakojo R.Masiulis, laivo-saugyklos statybos pradžia numatyta rugsėjo mėn., kuomet bus pradėti plieno pjovimo darbai, tačiau paraleliai vykdoma laivo technologinių sistemų gamyba. Jau pagaminti 8 vnt. dujinimo šilumokaičių. Laive-saugykloje šie įrenginiai skystas dujas vers į dujinę būseną, todėl tai yra vieni svarbiausių technologinių įrenginių laive. Dujinimo šilumokaičių aukštis sudaro 2,78 m, plotis – 1,15 m, ilgis – 2 m. 

Taip pat iki šios dienos jau yra pagaminti tokie laivo vidaus technologiniai įrenginiai, kaip: aukštos įtampos elektros varikliai, kurie skirti gamtinių dujų kompresoriams bei SGD siurbliams. Iki Naujųjų metų planuojama, jog bus pagaminti šie įrenginiai: suslėgto oro kompresorius; pagalbinis vandens garo katilas; dujų garintuvas; dujų kondensatorius; azoto dujų generatorius; gamtinių dujų kompresoriai ir kt. vidaus technologinės sistemos.

„Uostamiestyje veiksiantis laivas-saugykla bus vienas moderniausių. Jis išsiskirs savo inovatyvumu, nes bus naudojamos naujausios technologijos, kaip vandens garo panaudojimas dujinimui žiemą ar marių vandens šiluma – vasarą. Šiam laivui reikės ypač mažai kuro ir atitinkamai jo oro tarša Klaipėdai bus mažesnė. Laivas bus toks talpus, kad galės patenkinti visos Lietuvos dujų poreikį žiemą, jei tiekimas vamzdynais būtų nutrauktas, o vasaros mėnesiais per šį terminalą bus galima tiekti dujas eksportui“, – pasakojo AB „Klaipėdos nafta“ vadovas.
Sutartis dėl suskystintųjų gamtinių dujų plaukiojančio laivo-saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp AB „Klaipėdos nafta“ ir Norvegijos bendrovės „Höegh LNG“. Laivas-saugykla statomas laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries“ Pietų Korėjoje. Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.

Valstybei priklauso 70,63 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai