Italijos premjeras melu pavadino „Gazprom“ paaiškinimus dėl dujų tiekimo Europai mažinimo

Italijos ministras pirmininkas Mario Draghi melu pavadino Rusijos gamtinių dujų eksporto monopolininko „Gazprom“ paaiškinimus, kodėl mažinamas tiekimas Europai, taip ir Italijai.
„Gazprom“
„Gazprom“ / 123RF.com nuotr.

„Tiekimo sumažinimo priežastys... kaip mums sakoma, yra techninės. Tačiau tiek mums, tiek ir Vokietijai akivaizdu, kad tai yra melas“, – per spaudos konferenciją Kyjive ketvirtadienį kalbėjo Italijos vyriausybės vadovas.

Šią savaitę Rusija du kartus skelbė apie dujų tiekimo Europai mažinimą vamzdynu per Baltijos jūrą „Nord Stream“ – iš viso 60 proc., o tai paaiškino sunkumais dėl dujotiekio įrangos remonto. Savo ruožtu Vokietija šį žingsnį pavadino „politiniu“, siekiu dar labiau kilstelėti dujų kainas.

Italijos energetikos milžinė „Eni“ ketvirtadienį pranešė, kad antrąją sumažinto tiekimo dieną gaus tik 65 proc. įprasto rusiško dujų kiekio.

M.Draghi sakė, kad Kremliaus kontroliuojamas „Gazprom“, pareiškęs, jog turi teisę žaisti pagal savo taisykles, nes tai yra jo produkcija, naudoja dujų tiekimą „politiniais“ sumetimais.

„Matome, kad dujų tiekimo motyvai yra politiniai, kaip ir kviečių“, – sakė jis, turėdamas omenyje milijonus tonų kviečių, šiuo metu įstrigusių Rusijos karinę agresiją patiriančios Ukrainos uostuose.

Maskva jau nutraukė dujų tiekimą kelioms Europos Sąjungos valstybėms, įskaitant Lenkijai, Bulgarijai, Suomijai ir Nyderlandams, atsisakiusioms paklusti Rusijos prezidento Vladimiro Putino reikalavimui už jas mokėti rubliais, kuris pažeidžia sutarčių sąlygas. Kai kurios kitos ES narės, tokios kaip Lietuva ir Estija, rusiškų dujų atsisakė pačios, o jų poreikį patenkins suskystintų gamtinių dujų importu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis