Pasak pranešimo, įmonių atstovai šią savaitę Klaipėdoje nutarė bendradarbiauti, keičiantis žiniomis SGD bei šalčio energijos panaudojimo srityje.
Anot M.Bartuškos, Japonija SGD terminalus naudoja nuo 1969 metų ir išlieka didžiausia SGD išdujinimo rinka pasaulyje, kurios terminalų pajėgumas sudaro 28 proc. pasaulio pajėgumų. „Tokyo Gas“ naudoja 3 ir baigia ketvirtojo SGD terminalo statybą.
„Klaipėdos nafta“ šią savaitę pasirašė memorandumą su Vokietijos SGD tiekėja „Bomin Linde LNG“, kuri ketina per Klaipėdos SGD terminalą skirstyti krovinius Baltijos jūros regione. Bendrovės ketina kartu plėtoti SGD bunkeriavimo laivo projektą.
SGD prekybos bendrovė „Litgas“ taip pat planuoja naudotis „ Klaipėdos naftos“ ketinama statyti dujų skirstymo stotimi, iš kurios SGD būtų perpilamos į autodujovežius. Bendrovė jau pradėjo ieškoti potencialių klientų, kuriems galėtų parduoti mažesnius dujų kiekius. Veiklos formą ji derina su Norvegijos „Statoil“.
„Klaipėdos nafta“ sausio 1-ąją pradėjo komercinę SGD terminalo veiklą ir ketina statyti antžeminę SGD paskirstymo stotį bei teikti SGD bunkeriavimo, dujų krovos į sunkvežimius paslaugas Baltijos šalių bei Lenkijos klientams.