Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Klaipėdos nafta“ ruošiasi SGD laivo pirkimo konkursui

Lietuvai planuojant iki 2024 metų pabaigos įsigyti suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivą-saugyklą „Independence“ arba kitą panašų laivą, valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ pradeda konsultacijas su rinka, kad geriau pasiruoštų liepą numatytam skelbti laivo pirkimo konkursui.
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Žengiame svarbų žingsnį laivo įsigijimo link, ir mūsų tikslas yra prikviesti kiek galima daugiau rinkos dalyvių sudalyvauti mūsų konkurse“, – BNS komentavo „Klaipėdos naftos“ komercijos direktorius Mindaugas Navikas.

Naftos ir SGD terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ iki 2024 metų pabaigos pagal įstatymą turi įsigyti SGD laivą su išdujinimo įranga, pasirinkdama ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.

M.Navikas teigė, kad dar per anksti kalbėti, koks variantas bus pasirinktas: ar bus perkamas naujas laivas, ar naudotas, tarkime, „Independence“, ar konvertuotas dujovežis.

„Stengiamės sužinoti arba įsigyti ekonomiškai naudingiausią variantą, kas tai bebūtų – ar tai būtų naujas tiekėjas, ar tai būtų „Independence“. Šiandien pasakyti, kad tai bus „Independence“, būtų per anksti“, – kalbėjo M.Navikas.

Jis pripažino, kad kompanijų, galinčių pasiūlyti tokį laivą, skaičius pasaulyje yra ribotas.

„Yra pakankamai ribotas dalyvių sąrašas, kas galėtų pretenduoti dalyvauti šitame konkurse (...) Didžiausia tikimybė, kas galėtų sudalyvauti, tai yra konvertuotas dujovežis“, – sakė M.Navikas.

Bus siekiama, kad laivas užtikrintų terminalo veiklą bent 20 metų – nuo 2024 metų gruodžio. Be kitų reikalavimų, jis turėtų tikti dabartinei SGD terminalo krantinei, nes tai yra efektyviau laiko ir kaštų požiūriu, taip pat plaukiojantis SGD saugojimo ir išdujinimo laivas (FSRU) turi būti pritaikytas veikti šaltuoju metų laiku, veikti kaip dujovežis.

Didžiausia tikimybė, kas galėtų sudalyvauti, tai yra konvertuotas dujovežis.

Bendra „Independence“ talpa siekia 170 tūkst. kub. metrų, todėl norima įsigyti ne mažesnį nei 150 tūkst. kubinių metrų talpos laivą. Priešingu atveju dideliems į Klaipėdą atplaukiantiems dujovežiams tektų laukti arba pristatyti „nepilną laivą“.

„Todėl, kad mūsų krantinė neleidžia mažesnių arba labai didesnių laivus priimti, tai iš vienos pusės. Iš kitos pusės, pats laivas negali būti daug mažesnis dėl to, kad tai būtų mums patirti kaštai“, – teigė M.Navikas.

„Terminalo naudotojų įžvalgos yra tokios, kad SGD terminalo paslaugų poreikis ir, galima sakyti, dujų poreikis ateityje išliks“, – pridūrė jis.

„Independence“ arba naują laivą „Klaipėdos nafta“ turėtų galutinai įsigyti 2024 metų gruodį, o iki 2022 metų gruodžio jau turi būti priimtas sprendimas dėl konkretaus laivo pirkimo. Šių metų liepą planuojamas skelbti konkursas truktų apie metus.

Bendrovė nuo 2014 metų nuomojasi „Independence“ iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“. Sutartis baigsis 2024 metais.

Šiaurės investicijų bankas (NIB) paskolino Lietuvos įmonei iki 160 mln. eurų SGD laivo įsigijimui ir dar 134,1 mln. eurų – laivo nuomos mokesčiui, paskirstant jį iki 2044 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos