Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Klaipėdos nafta“ sieks plėsti paslaugas naftos krovos sektoriuje

Valstybės valdoma naftos ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ (KN) naftos krovos versle ieškos galimybių plėsti paslaugų spektrą ir taip išlaikyti rinkos dalį per koronaviruso epidemijos sukeltą krizę.
Bendrovė „Klaipėdos nafta“ į naująjį rekuperatorių ir jo sistemą investavo per 6 mln. Lt.
Bendrovė „Klaipėdos nafta“ / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Pasak bendrovės, situacija rinkoje intensyvi ir sunku prognozuoti, kiek stipriai ir kaip ilgai epidemijos reiškiniai veiks pasaulio ekonomikas ir vartojimą.

„KN veiklos naftos segmente didžiausias dėmesys – paslaugų diversifikavimui. Nuo metų pradžios KN savo terminaluose Klaipėdoje ir Subačiuje krovė apie 10 skirtingų produktų. Keliame sau tikslą rinkoje ieškoti galimybių ir krauti dar daugiau skirtingų produktų, tai yra, savo klientams siūlyti kuo platesnį paslaugų spektrą“, – pranešime teigia bendrovės generalinis direktorius Darius Šilenskis.

„Ir toliau didindami investicijas į Klaipėdos naftos terminalo plėtrą ir plėsdami krovinių krepšelį tikimės išlaikyti savo rinkos dalį net ir šiuo nelengvu metu“, – pridūrė jis.

D.Šilenskio teigimu, rekordiškai žemos naftos kainos, nulemtos itin sumenkusios naftos produktų paklausos, naftos perdirbimo maržų kritimas – visa tai yra uždelstas pandemijos veikimo rezultatas, neaplenkiantis ir naftos bei jos produktų krovos verslo.

Klaipėdos naftos terminalas, bendrovės vertinimu, tarp 13-os pagrindinių Lietuvos, Latvijos ir Estijos terminalų yra antras pagal krovą ir per pirmuosius keturis šių metų mėnesius užsitikrino apie 24 proc. Baltijos jūros regiono terminalų krovos rinkos.

„Klaipėdos naftos“ vadovas atkreipė dėmesį, kad Baltarusijos šiemet išsikelti tikslai diversifikuoti naftos tiekimo šaltinius suteikė papildomų galimybių ir Lietuvai.

„Ši situacija atnešė papildomų galimybių KN jungiant energetikos rinkas – nuo metų pradžios per Klaipėdos naftos terminalą Baltarusija importavo apie 0,67 mln. tonų žaliavinės naftos“, – teigė D.Šilenskis.

Klaipėdoje šiemet iš viso priimti aštuoni tanklaiviai su Baltarusijai skirta nafta. Naujausias krovinys atvyko praėjusį penktadienį – tanklaivis „NS Captain“ atgabeno Baltarusijai apie 77 tūkst. tonų naftos iš JAV.

„Klaipėdos nafta“ penktadienį per „Nasdaq“ Vilniaus biržą pranešė, kad jos pajamos per penkis šių metų mėnesius siekė 32,2 mln. eurų – 24,4 proc. mažiau nei pernai sausį-gegužę (42,6 mln.eurų).

Vien gegužę pajamos buvo 7 mln. eurų – 13,6 proc. mažesnės nei pernai tuo pačiu metu (8,1 mln. eurų).

Bendrovė nurodo, kad pagrindinis bendras pajamas mažinantis veiksnys yra žemesnės Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo pajamos, nulemtos sumažėjusios terminalo saugumo dedamosios.

Bendrovės naftos terminalai per penkis mėnesius preliminariai gavo 13,7 mln. eurų pajamų – 6,2 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (12,9 mln. eurų). Vien šią gegužę pajamos siekė 3,1 mln. eurų – 34,8 proc. daugiau nei pernai gegužę (2,3 mln. eurų).

„Klaipėdos naftos“ teigimu, geresniam pajamų rezultatui įtakos turėjo didesnės naftos produktų saugojimo pajamos, palyginti su 2019 metų gegužės mėnesiu.

Valstybei priklauso 72,34 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų, dar 10,41 proc. valdo koncernas „Achemos grupė“.

„Klaipėdos naftos“ akcijos kotiruojamos biržos Oficialiajame prekybos sąraše.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos