„Klaipėdos nafta“ tikisi nuo liepos sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus

Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ tikisi artimiausiu metu sulaukti Europos Komisijos (EK) leidimo, valstybei siekiant sumažinti vartotojams tenkančius terminalo išlaikymo kaštus bei išpirkti laivą-saugyklą „Independence“.
Suskystintų gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“
Suskystintų gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“ / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius BNS teigė, kad siekiant sumažinti šiuos kaštus, su EK vyksta intensyvios derybos.

„Ruošiame pagrindą tolesniems žingsniams, kurie yra susiję su saugumo dedamosios mažinimu, turime labai ambicingą tikslą nuo liepos 1 dienos sumažinti saugumo dedamąją. Labai svarbus dalykas yra Europos Komisijos palaiminimas šio formato valstybės paramos. Irgi vyksta labai intensyvios diskusijos, susitikimai su Komisijos atstovais šiuo klausimu“, – trečiadienį Klaipėdoje vykstančiame tarptautiname SGD forume „Klaipėda LNG forum 2019“ BNS sakė M.Jusius.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Mindaugas Jusius, KN gen. direktorius
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Mindaugas Jusius, KN gen. direktorius

Kaip jau skelbta anksčiau, pasiskolinus lėšų iš bankų ir 25-iems metams – iki 2044-ųjų – išdėliojus terminalo kaštus, jo išlaikymas kasmet turėtų atpigti 23 mln. eurų.

„Mūsų darbas turėtų sumažinti saugumo dedamąją maždaug 23 mln. eurų per metus. Tai yra apie 40 proc. terminalo kaštų, neskaičiuojant „Litgas“ („Lietuvos energijos tiekimo“ – BNS) dalies. „Klaipėdos nafta“ kiek turi kaštų – tai sutartis su „Hoegh LNG“, mūsų operaciniai kaštai, investicijų grąža sudaro turbūt 66 mln. eurų. Tai kalbame, kad sumažiname iki 43 mln. eurų“, – sakė M.Jusius.

Vyriausybė ir Seimas yra pritarė planui įsigyti terminalo laivą-saugyklą, kad terminalo kaštai optimaliai būtų išdėstyti nuo 2019 iki 2044 metų pabaigos.

BNS žiniomis, dėl beveik 150 mln. eurų paskolos deramasi su Šiaurės investicijų banku.

Anksčiau skelbta, kad iki 148 mln. eurų „Klaipėdos naftos“ imama paskola bus skirta nuo šių metų liepos 40 proc. sumažinti SGD terminalo sąnaudas. Dar viena – 121–160 mln. eurų – paskola bus skirta SGD laivui 2024 metais įsigyti.

Abiem paskoloms reikės valstybės garantijų.

Tačiau kai kurie stebėtojai sako, kad šis žingsnis tik nukels kaštus vėlesniam laikui ir ragina atidžiau įvertinti galimą dujų vartojimo mažėjimą.

Pernai gruodį priimtos įstatymų pataisos, atveriančios kelią Lietuvai iki 2024 metų pabaigos įsigyti dabar nuomojamą terminalo laivą-saugyklą (arba analogišką laivą). Iki 2024 metų pabaigos pasibaigs laivo nuomos iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ sutartis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų