Terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ BNS pranešė, kad pagal rugsėjo 20 dieną atnaujintus duomenis, nuo šio spalio iki 2022 metų spalio rezervuota beveik 8 teravatvalandės (TWh) terminalo pajėgumų, kai iki tol buvo paskirstyta 8,9 TWh.
Operatorė BNS neatskleidė, kuris klientas galėjo atšaukti, perkelti ar nukreipti krovinį kitur.
„SGD terminalu 2021-2022 dujų metais, kurie trunka nuo spalio 1 dienos iki kitų metų rugsėjo 30 dienos, naudojasi septyni klientai, kurie, natūralu reaguoja į pasaulinius gamtinių dujų kainų pokyčius ir koreguoja planus“, – BNS komentavo „Klaipėdos naftos“ komercijos direktorius Mindaugas Navikas.
Pasak jo, pagal terminalo naudojimo taisykles „Klaipėdos nafta“ gali taikyti baudą už nepanaudotus pajėgumus.
„Bauda yra skiriama kiekvienų dujų metų pabaigoje, kai dalis per dujų metus užsakytų pajėgumų lieka neišnaudoti (pavyzdžiui, dėl nukreiptų SGD krovinių). Tad šiuo atveju dėl baudos skyrimo bus sprendžiama kitų dujų metų pabaigoje“, – rašoma komentare.
„Klaipėdos naftos“ teigimu, esant palankesnėms dujų kainoms kitose rinkose SGD terminalo klientai gali krovinius nukreipti nuo Klaipėdos ir parduoti ten, kur tuo metu kaina yra palankesnė. Šiuo metu ypač išaugo SGD paklausa Azijoje.
„Achema“, kurios 80 proc. produkcijos savikainos sudaro dujų kaina, pranešė, kad jos veikla dėl brangstančių dujų ir kitų energetikos šaltinių tapo nuostolinga. Įmonė sustabdė maždaug trečdalį gamybos, įskaitant vieną iš dviejų amoniako cechų.
Pasak „Achemos“ vadovo, brangstant tiek „Gazprom“, tiek JAV, Norvegijos ir kitų šalių dujoms, net Klaipėdos SGD terminalas nepadeda Lietuvai gauti pigesnių dujų.
Birželį, baigusi kasmetinę SGD terminalo pajėgumų skirstymo procedūrą, „Klaipėdos nafta“ paskelbė, kad 2022-ais dujų metais iš anksto užsakytais jo pajėgumais naudosis ir Norvegijos energetikos koncernas „Equinor“.
Terminalu taip pat naudojasi valstybės valdoma elektros ir dujų tiekėja „Ignitis“, bendrovė „Imlitex“, Estijos energetikos koncernas „Eesti Energia“ ir dujų bendrovė „Elenger“ („Eesti Gaas“).