Tai BNS pareiškė Lietuvos įmonių, kraunančių ar importuojančių SGD, atstovai, reaguodami į Rusijos dujų koncerno „Gazprom“ vieno vadovų pareiškimą, kad koncernas pradeda SGD eksportą iš Kaliningrado į Lietuvą.
„Į Klaipėdos SGD terminalą dujos iš Kaliningrado srities niekada nebuvo ir nėra tiekiamos“, – BNS pareiškė Klaipėdos SGD terminalo operatorės „Klaipėdos nafta“ atstovė Orinta Barkauskaitė.
Daugiausia Norvegijos „Equinor“ SGD importuojančios grupės „Lietuvos energija“ ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius BNS taip pat teigė, jog grupė iš Kaliningrado neimportuoja SGD ir neturi apie tai jokios informacijos.
Neoficialūs šaltiniai teigia, jog Kaliningrado SGD terminalas realiai neveikia ir stovi tuščias.
Rusijos naujienų agentūra „Interfax“, remdamasi „Gazprom“ valdybos pirmininko pavaduotoju Vitalijumi Markelovu, ketvirtadienį pranešė, kad koncernas pradeda SGD eksportą iš Kaliningrado į Lietuvą.
„Kaip ir planuota, SGD terminalas „Maršalas Vasilevskis“ pradeda eksportuoti dujas ir jas tiekia ne tik Kaliningrado sričiai, bet ir terminalui Klaipėdoje“, – žurnale „Dujų pramonė“ rašo V.Markelovas, kuris yra ir leidinio vyriausiasis redaktorius.
Didžiausia Lietuvos dujų vartotoja Jonavos trąšų gamykla „Achema“ iš Rusijos Vysocko uosto importuoja privačios Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ dujas, vieną nedidelį krovinį su „Novatek“ dujomis pavasarį atsigabeno ir „Lietuvos energijos“ grupės įmonė LET.
„Gazprom“ pastatytas Kaliningrado SGD terminalas oficialiai atidarytas sausio pradžioje. 295 mln. JAV dolerių vertės 170 tūkst. kubinių metrų talpos plaukiojantį laivą pastatė Pietų Korėjos „Hyundai Heavy Industries“, stačiusi ir analogišką saugyklą Klaipėdos SGD terminalui.
Rusijos žiniasklaida skelbė, kad terminalas turėtų ne tik užtikrinti anklavo energetinį saugumą, apsisaugant nuo hipotetinės dujų tranzito per Lietuvą nutrūkimo rizikos, bet ir tiekti per jį nedidelius SGD krovinius pirkėjams Baltijos jūros regione.