Už įstatymą balsavo 99 Seimo nariai, prieš – 1, susilaikė 17 Seimo narių.
Skelbiama, kad išpirkus terminalą jo veikos sąnaudas pavyktų sumažinti nuo 66 mln. iki 43 mln. eurų per metus.
Ketvirtadalį šių sąnaudų sumokanti didžiausia gamtinių dujų vartotoja Jonavos trąšų gamykla „Achema“, kaip teigiama, tokiu atveju per metus mokėtų apie 6 mln. eurų mažiau, rašo naujienų agentūra BNS.
Skelbiama, kad išpirkus terminalą jo veikos sąnaudas pavyktų sumažinti nuo 66 mln. iki 43 mln. eurų per metus.
Pataisos numato, kad sprendimas leistų sumažinti laivo „Independece“ išlaikymo kaštus jau nuo 2019 metų bei optimaliai išdėstyti iki 2044 metų pabaigos.
Prieš terminalo išpirkimą pasisakęs Lietuvos socialdemokratų darbo frakcijos narys Artūras Skardžius tikino, kad iki terminalo išpirkimo datos 2044 metais Lietuva jam bus išleidusi beveik pusantro milijardo eurų.
Turėdami savo terminalą galime elgtis kaip norime – pirkti, parduoti. Daugiau laisvės ir galimybės apsispręsti, – aiškino V.Poderys.
„Belieka tik padėkoti buvusios Vyriausybės vadovui Andriui Kubiliui už tokią dovaną Lietuvai. Laivo, kurio kaina 220 mln. eurų, dešimties metų nuoma, kuri yra neatšaukiama, kainuos mums 700 mln. eurų. Ši nuoma yra socializuota – už ją turime mokėti mes visi. Ta nuoma, matome, yra nepakeliama. Vyriausybė priversta skolintis, kad sumažintų nuomos naštą. Kubiliaus vyriausybė galėjo už 220 mln. eurų įsigyti laivą“, – tikino parlamentaras.
Tuo metu „valstiečių“ atstovas Virgilijus Poderys ragino nesidairyti atgal ir leisti Vyriausybei pirkti „Independence“.
„Galios suteikimas pirkti yra teisingas, nes tai leis sumažinti išlaikymo sąnaudas. Sąnaudos mažėtų trečdaliu. Turėdami savo terminalą galime elgtis kaip norime – pirkti, parduoti. Daugiau laisvės ir galimybės apsispręsti“, – kalbėjo Seimo narys.
Liberalas Eugenijus Gentvilas ragino sprendimo nepriimti dabar, o palaukti 2024 metų, kai rinkos situacija gali būti smarkiai pasikeitusi.
Mišrios Seimo narių grupės atstovas Petras Gražulis taip pat kritikavo konservatorių Vyriausybės sprendimą nuomoti terminalą.
„Terminalo nuoma per metus kainuoja 66 mln. eurų. Sutartis sudaryta 10 metų. Naujas laivas kainuoja apie 220 mln. eurų. Permokėta daugiau nei 2 kartus per 10 metų. Ir laivas ne mūsų. Jeigu laivą būtume iškart įsigiję, būtume galėję jį parduoti, įsigyti mažesnį. O dabar esame įkaitai“, – sakė P.Gražulis.
Skolinsis per 300 mln. eurų
Lietuvai ketinant išpirkti laivą-saugyklą, valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ planuoja skolintis iki 308 mln. eurų, o Vyriausybė suteiktų valstybės garantiją.
Viena – iki 148 mln. eurų – paskola būtų skirta jau nuo 2019 metų vidurio sumažinti SGD terminalo sąnaudas 40 proc., o kita – 121–160 mln. eurų paskola – SGD laivui įsigyti, nurodoma įstatymų pakeitimų aiškinamajame rašte.
2013 metais valstybė garantavo beveik 82 mln. eurų 20 metų trukmės paskolą Europos investicijų bankui (EIB), paskolinusiam „Klaipėdos naftai“ SGD terminalo statybai.