Praėjusią savaitę Lietuvos centrinis bankas nusiuntė komerciniams bankams laišką įspėdamas finansų bendroves pasiruošti „kraštutiniams, bet galimiems“ scenarijams – elektros energijos ir interneto prieigos praradimui, praneša šį laišką matęs „Reuters“.
Lietuva, kaip ir Baltijos kaimynės Latvija bei Estija, naudojasi su Rusija bendra elektros energetikos sistema BRELL.
15min taip pat gavo patvirtinimą, kad bankai sulaukė tokio laiško.
„Dėl padidėjusios geopolitinės įtampos regione didėja kibernetinių atakų, įskaitant atakas prieš ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, grėsmė“, – laiške, kurį cituoja „Reuters“, įspėjo centrinis bankas.
Komerciniams bankams išsiųstame laiške taip pat nurodoma, kad jie turėtų būti pasirengę planus nenumatytoms situacijoms, pavyzdžiui, kibernetiniams išpuoliams, DDoS atakoms, kai programišiai bando užtvindyti tinklą dideliu duomenų srautu.
Lietuvos banko atstovai 15min tvirtino, kad nuolat tikrina finansų įstaigų atitiktį informacinių ir ryšių technologijų bei saugumo rizikos valdymo reikalavimams, kaip jos atnaujina veiklos tęstinumo planus ir siekia užtikrinti, kad finansų rinkos dalyviai būtų tinkamai pasirengę įvairiems scenarijams.
„Kibernetinio saugumo temos aktualumas didėja, todėl labai svarbu, kad rinkos dalyviai skirtų tinkamą dėmesį šiam klausimui“, – 15min sakė Lietuvos bankas.
Bankai paruošę planus nenumatytiems atvejams
Banko „Swedbank“ Lietuvoje atstovas Saulius Abraškevičius 15min tvirtino, kad veiklos tęstinumas yra banko pagrindinis prioritetas, todėl planai, kaip bankas veiktų vienu ar kitu atveju, yra parengti.
Tiesa, jis nesutiko atskleisti, kaip bankas veiktų dingus elektrai ar interneto ryšiui, nes tvirtino, kad tai konfidenciali informacija.
„Nepriklausomai nuo išorinės aplinkos ir sąlygų, veiklos tęstinumas yra prioritetas, todėl bankas nuolat atnaujina tuos planus“, – teigė S.Abraškevičius.
Lietuvos bankų asociacijos prezidentė dr. Eivilė Čipkutė 15min tvirtino, kad bankų sektoriaus dalyviai nuolat stebi aktualius ekonomikos ir geopolitikos procesus, glaudžiai bendradarbiauja su finansų rinką reguliuojančiomis bei kitomis institucijomis ir atitinkamai atnaujina savo veiklos tęstinumo planus bei specialistų kompetenciją.
„Bankai nuolat užtikrina savo atitiktį informacinių, ryšių technologijų, saugumo rizikos valdymo reikalavimams, atsižvelgdami į įvairius galimus scenarijus, įskaitant ir kibernetinio saugumo. Klientų lėšų saugumo ir paslaugų prieinamumo užtikrinimas yra aukščiausias kredito įstaigų veiklos prioritetas. Finansų ir kredito įstaigų komunikacija su Lietuvos banku įvairiais rinkos klausimais yra įprastas nuolatinis procesas“, – komentavo E.Čipkutė.