Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos biodegalų gamintojai sukilo prieš suomių konkurentą

Biodegalų gamintojus vienijanti Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą su prašymu ištirti, ar bendrovė „Neste Lietuva“, reklamuodama savo biodyzelino priedą, nepažeidė reklamos įstatymo. Tačiau „Neste“ atstovai sako esantys ramūs, nes lygino tik savo biopriedus, o skundą vadina konkurencine kova.
Degalinė
Degalinė / „Neste Oil“ nuotr.

Reklamoje lyginami „Neste“ iš palmių aliejaus ir jo atliekų didžiąja dalimi gaminamas NEXTBTL biodegalų priedas ir iš rapsų aliejaus gaminami biodegalai RRME.

Piktinasi, kad klaidina vartotojus

Biodegalų asociacija mano, kad tokia lyginamoji reklama pažeidžia konkurencijos dėsnius ir yra neteisinga.

„Šių dviejų produktų lyginimui naudojama informacija, nepagrįsta jokiais mokslinių tyrimų duomenimis, o lyginamos savybės apie neva mažesnes degalų sąnaudas, triukšmą, išmetamųjų medžiagų kiekį, didesnę energetinę vertę ir kita, naudojant NEXBTL, neatitinka tikrovės ir klaidina vartotojus.

Mindaugas Palijanskas
Mindaugas Palijanskas

Kai kurie reklamoje naudojami teiginiai yra akivaizdžiai melagingi ir visiškai neatitinka realios situacijos. Be to, reklamoje neobjektyviai pasirinktos kai kurios produktų lyginamosios savybės, o kai kurios – palygintos neobjektyviai ir iškreiptai, siekiant sukurti vartotojams įspūdį, neva vieni biodegalai yra pranašesni už kitus“, – sako Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.

Sako, kad lygino tik savo produktus

Tačiau „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas sako, kad reklamoje lyginti tik „Neste“ gaminami priedai. „Lyginome savo RRME priedus su naujos kartos NEXBTL. Konkurencijos tarybai pateikėme visus atsakymus ir įrodymus, kuo naujieji priedai yra pranašesni“, – 15min teigė R.Steikūnas.

„Neste Lietuva“ direktorius Ringaudas Steikūnas
„Neste Lietuva“ direktorius Ringaudas Steikūnas

Tačiau Lietuvos biodegalų asociacijos vadovui juokingai atrodo teiginys, neva, naudojant degalus su NEXBTL automobilis dirba tyliau. „Toks teiginys nei teisingas, nei pagrįstas. Visas dyzelinas, kuriuo prekiaujama Lietuvoje, privalo atitikti ES reikalavimus. Priedų įmaišymas į degalus neturi įtakos triukšmo automobilio salone atsiradimui – tai lemia visai kitos aplinkybės, tokios kaip salono garso izoliacija ar variklio darbas“, – pažymi M. Palijanskas.

„Neste Lietuva“ vadovas jam atkerta. „Yra visi įrodymai ir pagrindimai. O tai, kad Biodegalų asociacija interpretuoja savaip, tai čia jie taip mano. Suprantu, kad kai atsiranda naujas konkurentas, reikia kažkaip prie jo prikibti“, – teigė R.Steikūnas.

Jaučia konkurencinę kovą

Reklamuojamas biopriedas gaminamas Suomijoje, o M.Palijanskas atstovauja lietuviškų biodegalų pramonei.

„Matyt, nori išsaugoti savo pozicijas ir „pritempinėja“. Tačiau Konkurencijos taryba jau turi mūsų visus atsakymus ir įrodymus“, – pabrėžė R.Steikūnas.

„Neste Oil“ nuotr./Degalinė
„Neste Oil“ nuotr./Degalinė

Tačiau M.Palijanskas teigia, kad RRME priedą platina 90 proc. Lietuvos degalinių.

„Teikdami šį skundą siekiame ginti savo narių – Lietuvos įmonių – interesus, kuriuos pažeidžia nesąžiningi „Neste“ koncerno veiksmai. Todėl kreipiamės į Konkurencijos tarybą, prašydami imtis priemonių, kad skleidžiama tikrovės neatitinkanti informacija neklaidintų vartotojų, o šalies biodegalų rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija. Šiuo metu biodyzeliną, papildytą RRME, rinkoje platina apie 90 proc. degalinių. Skleidžiama klaidinanti NEXBTL reklama pažeidžia visų jų teises bei sąžiningas galimybes konkuruoti“, – pažymi M. Palijanskas.

Šiuo metu RRME kaip galutinį produktą Lietuvoje gamina Biodegalų asociacijos narės UAB „Mestilla“ ir UAB „Rapsoila“. Kitos Biodegalų asociacijos narės, pvz., kooperatinė bendrovė „SV Obeliai“, UAB „Pasvalio agrochemija“, UAB „Žvalguva“, gamina rapsų aliejų, skirtą RRME gamybai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?