Anot „Litgas“ vadovo Dominyko Tučkaus, sprendimas statyti terminalą Suomijoje rodo, kad Lietuvos įmonė pasirinko teisingą plėtros kryptį.
„Haminan Energia“ ir „Alexela Varahaldus“ sprendimas statyti nedidelį SGD terminalą Suomijoje rodo, kad „Litgas“ kartu su „Statoil“, planuodamos plėtrą į mažos apimties SGD tiekimo veiklą, tinkamai įžvelgė Baltijos jūros regiono potencialą. Mūsų duomenimis, Baltijos jūroje planuojama statyti 8 nedidelius SGD terminalus, iš kurių 5 būtų šiaurinėje jūros dalyje“, – BNS teigė D.Tučkus.
Anot jo, „Litgas“, kuri yra pasirengusi iš Klaipėdos terminalo tiekti nedidelius SGD kiekius į dujovežius, turės pranašumą prieš kitus konkurentus.
„Klaipėdos terminalas šiuo metu vienintelis Baltijos jūroje gali priimti didelius dujovežius ir perskirstyti šiuos kiekius į mažesnius laivus. Kartu su „Statoil“ turėdami prieigą prie visos tiekimo grandinės – nuo dujų gamybos, skystinimo iki transportavimo ir perkrovos, galėtume SGD pasiūlyti konkurencingomis sąlygomis“, – tikino „Litgas“ vadovas.
30 tūkst. kubinių metrų talpos SGD terminalą „Haminan“ planuoja pastatyti iki 2018 metų. Sprendimas dėl investicijų turėtų būti priimtas iki šių metų pabaigos. „Alexela“ taip pat tikisi iki šio dešimtmečio pabaigos pastatyti SGD terminalą Estijoje. Šiuo metu jis yra projektuojamas.
Lietuvos SGD terminalas gali talpinti iki 170 tūkst. skystų dujų, be to, „Litgas“ ketina naudotis SGD skirstymo stotimi, perpilant dujas į autodujovežius. Stotį kitąmet žada pastatyti bendrovė „Klaipėdos nafta“.