Pagrindinis klausimas, kurį susitikime kėlė Liberalų sąjūdžio frakcijos nariai, buvo praėjusią savaitę „Ignitis“ paskelbtas sprendimas nutraukti vadinamąjį „lanksčios kainos“ planą.
Šį planą pasirinkę apie 40 tūkst. „Ignitis“ klientų – 4 proc. bendrovės vartotojų. Pagal šį planą, fiksuotas elektros tarifas reguliariai peržiūrimas – „Ignitis“ tai gali daryti kas mėnesį, tačiau realiai iki šiol tai atlikdavo kas pusmetį.
„Ignitis“ valdybos narys Andrius Kavaliauskas, atsakingas už privačius klientus ir paslaugų vystymą, kalbėjo, kad toks „Ignitis“ sprendimas skirtas tam, kad klientai gautų „geresnę kainą“.
„Šituo veiksmu mes siekėme panaikinti tą tarpinį variantą – kad būtų aiškumas, nebūtų to labai per didelio pasirinkimo. Kad planai būtų fiksuota kaina, keli laikotarpiai 12, 24, 36 [mėnesiai] arba biržos kaina tiems klientams, kurie nori sekti biržos svyravimas ir pagal tai mokėti“, - kalbėjo jis.
Laiškuose klientams skelbta, kad vartotojai gali ir nesutikti su naujuoju pasiūlymu. Gruodžio 7 d. duomenimis, 28 vartotojai atsisakė pasiūlymo. Kaip minėta, iš viso šią paslaugą gauna 40 tūkst. klientų.
Vis dėlto, papildomų klausimų visuomenėje sukėlė laiške įrašytas sakinys, kad jeigu per 30 dienų toks vartotojas nesiims jokių veiksmų, „Ignitis“ siūlomas 36 mėnesių fiksuotos kainos planas įsigalios automatiškai.
Tačiau dabar bendrovė skelbia, kad šiems klientams kol kas nieko nereikia daryti, kol ji konsultuojasi su Valstybine energetikos reguliavimo taryba (VERT) ir kitomis institucijomis. Priėmus sprendimą, bus vėl susiekta su klientais.
„Norėjome klientams suteikti pigesnę kainą, gavosi taip, kad to negalėsime padaryti be aktyvaus kliento pasakymo, kad, taip, mes norime geresnės kainos“, – kalbėjo A.Kavaliauskas, pripažindamas, kad įmonės komunikacija buvo paini.
Apie tai, kad ketinama peržiūrėti komunikacinę politiką, antrino ir “Ignitis grupės“ reguliuojamų veiklų vadovas Mantas Mikalajūnas.
„Pripažįstame ir šitą komunikacinė klaidą ir dėl jos atsiprašome. Nors niekas dėl to nenukentėjo, bet tai yra gera pamoka išsigryninti, išsiaiškinti ir bendradarbiaujant su nacionaliniu reguliuotoju susitarti dėl žaidimo taisyklių“, – sakė jis.
Bendrovės išsiųstuose laiškuose klientams buvo siūloma 36 mėnesių fiksuotas planas, kurio tarifas – 44,5 ct/kWh. Šis pasiūlymas buvo didesnis nei pastarojo pusmečio „lanksčios kainos“ plano vartotojų tarifai.
„Ignitis“ atstovai argumentuoja, kad I pusmetį „lanksčios kainos“ plano tarifas bus gerokai didesnis nei siūlomas 44 ct/kWh tarifas, kuriuo vartotojai mokėtų už elektrą, jei pasirinktų 36 mėnesių trukmės planą.
Nefiksuoto termino planų klientams vietoj šiuo metu galiojančio 33-38 ct tarifo kaina nuo 2023 metų turėtų kilti iki 65 centų ir daugiau. Kaina bus perskaičiuota nuo vasario 1 d.
„Žiemos laikotarpiu I ketvirtį prognozuojama kaina artėja 50 ct/kWh link – tai didmeninė kaina“, – pabrėžė M.Mikalajūnas, pridurdamas, kad prie šios kainos dar pridedamas pridėtinės vertės mokestis (PVM) ir fiksuoti perskirstymo bei kiti mokesčiai.
Prie esamo plano liksiantys bendrovės vartotojai neturėtų tikėtis mažesnių tarifų.
„Buvimas plane nėra kainos garantas – kaina yra nustatoma pagal sutartyje numatytas sąlygas“, – kalbėjo M.Mikalajūnas.