Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Netikėta: spalį 466 eurų sąskaitos vilnietis sulaukė iš paslaugas nutraukusios „Perlas energijos“

Vilnietis Tomas nustebo spalį gavęs savo buvusio tiekėjo, paslaugas nutraukusios bendrovės „Perlas energija“, sąskaitą – ji buvo išrašyta rugsėjui maždaug 1000 kilovatvalandžių. Įmonė teisinasi, kad apskaičiavo tokią sumą, kurią nurodė Energijos skirstymo operatorius (ESO). O ESO atstovai aiškina, kad viso to būtų buvę galima išvengti laiku deklaravus skaitiklių rodmenis.
„Perlas Energija“
„Perlas energija“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Nors nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas energija“ rugpjūčio 31 d. nutraukė visas sutartis su klientais, į 15min redakciją besikreipęs Tomas buvo nustebintas spalį dar gavęs šios bendrovės sąskaitas už rugsėjo mėnesį.

Maža to, ši sąskaita buvo išrašyta paskaičiavus apie 1000 kWh suvartojimą – tiek, Tomo teigimu, tikrai nėra realu pasiekti nei per vieną, nei per du mėnesius, kadangi jis gyvena dviejų kambarių bute. Sąskaita – 466 eurai.

Vis dėlto vyras dėl paties suvartojimo kiekio teigia per daug nesiginčijantis – perviršis iš tiesų galėjo susidaryti, teigia jis, tačiau ne per mėnesį, o per kiek daugiau nei metus.

Skaitytojas pasakoja, kad iki šiol naudodavosi vidutinės kainos paslauga: elektros vartojimą jo bute ESO apskaičiuoja pagal vidurkį, o vartotojui deklaravus duomenis, atliekamas sąskaitų perskaičiavimas pritaikant naują vartojimo vidurkį, remiantis paskutinių 12 mėnesių informacija.

Tomas teigia, kad panašia paslauga naudojasi jau beveik dešimtmetį ir, jeigu susidaro skola, minėtą suvartojimo perviršį visuomet kompensuoja.

Paskutinį kartą duomenis jis deklaravo rugsėjo 13 d., po daugiau nei metų pertraukos, todėl ir su priskaičiuoto perviršio faktu nesiginčija.

Tačiau jam kliūva tai, kad šiuo atveju visa už elektros perviršį paskaičiuota suma turėtų būti sumokama bendrovei „Perlas energija“, nors didžiąją minėto laikotarpio dalį tarp skaitiklio rodmenų deklaravimo jis buvo visuomeninio tiekimo klientas.

Sutartį su „Perlas energija“ jis turėjo du mėnesius, nuo liepos 1 d. Šiai nutraukus visas paslaugas, Tomas vėl perkeltas į visuomeninį tiekimą.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Perlas energija“
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Perlas energija“

Skaitytojas tvirtina, kad, perskaičiavus proporcingai, „Perlas energijai“ jis turėtų mokėti ne 466 eurus, o apie 70 eurų. Likusi suma, anot jo, turėtų atitekti visuomeninį tiekimą užtikrinančiai „Ignitis“ bendrovei.

„Mano supratimu, neturėtų būti taip išdėstoma. Dviejų kambarių bute tiesiog neįmanoma teoriškai išnaudoti 1000 kWh per du mėnesius – tiek laiko turėjau sutartį su „Perlas energija“. Tas perviršis susidarė per visą metų laikotarpį. Tai turėtų būti paskirstyta proporcingai. Aš nesuprantu, kodėl visa suma priskirta „Perlas energijai“, – aiškino Tomas.

Pašnekovas pridūrė, kad į minėtą sumą buvo priskaičiuota ir energija, suvartota nuo rugsėjo 1 d. iki rugsėjo 13 d., kai buvo deklaruoti skaitiklio rodmenys. Tuo metu vyras jau buvo visuomeniniame tiekime, tačiau niekas nesugeba atsakyti į klausimą, kodėl sąskaita atėjo būtent iš „Perlas energijos“.

„Aš tuo metu nebeturėjau jokių santykių su „Perlas energija“. Ta suma turėtų būti suinteresuota ESO ir „Ignitis“ – man keista, kodėl jie nėra suinteresuoti atsiimti dalį pinigų, nes faktiškai aš suvartojau jų tiekiamą energiją“, – aiškino skaitytojas.

Tomas taip pat teigė, kad pasirašant sutartį su „Perlas energija“ nebuvo reikalaujama pateikti skaitiklio rodmenų.

„Pasirašant sutartį man apskritai susidarė įspūdis, kad „Perlas energija“ ar ESO nurašė skaitiklius. Kiek man tenka pasirašinėti sutartis dėl komunalinių paslaugų, visur komunalinių paslaugų teikėjai reikalauja deklaruoti parodymus, kitaip tu net negali pasirašyti sutarties“, – 15 min komentavo jis.

„Perlas energija“: skaičiuojame taip, kaip nurodo ESO

Elektros energijos tiekėjas „Perlas energija“ nutraukė visas sutartis su klientais rugpjūčio viduryje, tačiau pati įmonė kol kas dar veikia. Anksčiau minėta, kad ją pilnai uždaryti ketinama kitais metais.

„Perlas energijos“ vadovas Vilius Juraitis priminė, kad kai klientas yra užsisakęs mokėjimą už elektrą pagal suvartojimo vidurkį, teisinis reguliavimas numato, kad ESO gali koreguoti vidurkius atgaline data, o nepriklausomas tiekėjas pagal tai turi išrašyti sąskaitą.

Tokia įstatymu numatyta tvarka yra taikoma visiems nepriklausomiems tiekėjams.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis

„ESO atnaujinant kliento elektros sunaudojimo duomenis, t. y. nurašant skaitiklių rodmenis, paaiškėjus, kad suvartojama kur kas daugiau nei iki šiol buvo skaičiuojama, vidurkiai yra koreguojami atgaline data. Kadangi vidurkiai koreguojami atgaline tvarka, vadovaudamiesi ESO nurodymu, duomenis koreguoja ir elektros tiekėjai savo sistemose ir atitinkamai išrašo sąskaitą“, – 15min komentavo V.Juraitis.

Jis pabrėžė, kad tiekėjai vidurkių nenustato ir patys praeitų laikotarpių nekoreguoja, tai daro ESO. Jie pateikia duomenis, pagal kuriuos sąskaitas turi rašyti nepriklausomi tiekėjai.

„Taip turbūt atsitiko ir Jūsų minimu atveju: ESO atnaujino vidurkį pagal realią situaciją, padidėjusį elektros naudojimą, perdavė duomenis mums, o mes išrašėme sąskaitas pagal ESO mums pateiktus duomenis. Jei ESO koreguoja buvusių laikotarpių duomenis, tai privalome daryti ir mes. Jei klientui situacija atrodo neteisinga, raginame jį kreiptis į ESO ir užduoti keliamus klausimus būtent jiems“, – sakė jis.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektros skaitiklis
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektros skaitiklis

Įmonės vadovas sako, kad tokių klientų kaip Tomas, mokėjusių ne pagal faktiškai deklaruotus duomenis, o pagal suvartojimo vidurkį, „Perlas energija“ turėjo „labai mažai“.

V.Juraitis pabrėžė, kad didžioji jų dalis faktinius elektros suvartojimo duomenis deklaravo paskutinėmis rugpjūčio dienomis, todėl „jiems tikrai nekils jokių problemų“.

ESO: tokias situacijas lemia ilgi nedeklaravimo laikotarpiai

ESO atstovai, atsakydami į 15min užklausą, priminė, kad visi klientai, pasirinkdami naują tiekėją, turi deklaruoti savo faktinius rodmenis dar iki naujos sutarties įsigaliojimo ir visiškai atsiskaityti su buvusiu tiekėju, kaip įprasta visose, ne tik elektros tiekimo, paslaugų sutartyse.

„Tokiu atveju galima nesudėtingai išvengti nepatogumų dėl sąskaitų apmokėjimo. Kadangi pasirašant sutartį su tiekėju „Perlas energija“ nebuvo deklaruoti elektros energijos skaitiklio rodmenys, todėl priimama prie išvados, kad klientas pas naują tiekėją atėjo su rodmenimis, kurie realiai atitinka esamą situaciją. Gavus faktinius rodmenis, šio kliento atveju sąskaitos pagal vidurkį perskaičiuojamos nuo 2022 liepos 1 d.“, – rašoma bendrovės atsakyme.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dispečerinė Kaune
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dispečerinė Kaune

Vis dėlto padalinti galutinę sąskaitą taip, kaip pageidauja Tomas, greičiausiai, bus įmanoma, tačiau procesas užtruks.

ESO negali atlikti perskaičiavimo už visuomeniniame tiekime suvartotą kiekį, kadangi informaciją apie vartojimą turi ir tokius perskaičiavimus galėtų atlikti tik visuomeninis tiekėjas „Ignitis“.

„Įprastai dėl proporcingo perskaičiavimo nuo paskutinio deklaravimo klientas turėtų kreiptis tiesiogiai į buvusį tiekėją. Šiuo atveju ESO kreipsis į visuomeninį tiekėją su kliento pateikta informacija, kad visuomeninis tiekėjas atliktų sąskaitų perskaičiavimą už periodą iki 2022 liepos 1 d. Tada bus aiškūs rodmenys, su kokiais klientas, tikėtina, turėjo pereiti pas tiekėją „Perlas energija“. Tuomet „Perlas Energija“ perskaičiuos sąskaitas pagal naujus rodmenis“, – rašoma 15min atsiųstame atsakyme.

ESO atstovai taip pat pabrėžia, kad pasirinkus nepriklausomą tiekėją arba patekus į garantinį tiekimą, būtina elektros energijos suvartojimą deklaruoti kas mėnesį. Nedeklaravus rodmenų, skaičiuojamas kliento 12 mėnesių vidurkis pagal kliento deklaruotus rodmenis per pastaruosius metus.

„Po to, kai klientas deklaruoja savo rodmenis už periodą, kai buvo atsiskaitoma pagal vidurkį, sąskaitos perskaičiuojamos. ESO neturi galimybių įvertinti, kaip kinta kliento vartojimo ypatumai, kol jis nedeklaruoja savo rodmenų, todėl taikomas aritmetinis vidurkis. Tokį skaičiavimą privalome taikyti ir dėl teisės aktų reikalavimų“, – rašoma bendrovės atsakyme 15min.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?