„Paskutinį perkrovimą Norvegijoje atlikome birželio pabaigoje. Iš viso nuo 2018-ųjų lapkričio ten atlikti 127 perkrovimai iš laivo į laivą“, – sakė „Novatek“ finansų direktorius Markas Jetway.
„Jei reikės, tokias operacijas ateityje atliksime Rusijos teritorijoje – netoli Murmansko“, – pridūrė jis.
„Novatek“ SGD iš arktinės klasės dujovežių tiesiai į įprastinius pradėjo Norvegijoje krauti pernai rudenį, prieš tai pasirašiusi atitinkamą sutartį su Norvegijos bendrove „Tschudi“. Praėjusių metų pabaigoje „Novatek“ vadovas Leonidas Michelsonas pareiškė, esą „partneriai iš Norvegijos patiria Vakarų partnerių spaudimą“.
„Novatek“ toks SGD perkrovimas Norvegijoje buvo reikalingas dėl to, kad „Jamal LNG“ gamykla pradėjo veikti anksčiau nei planuota, tuo tarpu eksportui per Arktį būtinus visus 15 „Arc7“ ledo klasės dujovežių „Novatek“ turės tik šių metų pabaigoje.
Pirmoji „Novatek“ kontroliuojama SGD gamykla Rusijos šiaurėje – Jamalo pusiasalyje – pradėjo veikti 2017-ųjų pabaigoje. Dabar jos pajėgumas sudaro 16,5 mln. tonų SGD per metus (trys gamybos linijos po 5,5 mln. tonų). Projektinį 17,4 mln. tonų visos gamyklos pajėgumą, įjungiant eksperimentine laikomą ketvirtąją liniją, sukurtą pagal Rusijos technologijas, planuojama pasiekti iki šių metų pabaigos.
Kontrolinį „Jamal LNG“ akcijų paketą (50,1 proc.) valdo „Novatek“, o kiti akcininkai – Prancūzijos „Total“ (20 proc. akcijų), Kinijos CNPC (20 proc.) ir šios šalies investicijų fondas „Silk Road“ (9,9 proc.).