Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nutiestas šimtas kilometrų elektros jungties „NordBalt“ kabelio į Švediją

Per antrą reisą į Baltijos jūrą specialus laivas „Topaz Installer“ sėkmingai paklojo 50 kilometrų ilgio kabelio dalį. Iš viso jau nutiesta ketvirtadalis elektros jungties „NordBalt“, kuri sujungs Lietuvą ir Švediją, jūrinio kabelio.
Nutiestas pirmasis šimtas kilometrų elektros jungties „NordBalt“ kabelio.
Nutiestas pirmasis šimtas kilometrų elektros jungties „NordBalt“ kabelio. / „Litgrid“ nuotr.

„Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statyba vyksta sklandžiai ir pagal planą, po kelių savaičių pradėsime tiesti į jūrą ir trečiąją 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio atkarpą. Elektros tilto darbai taip pat intensyviai verda ant Lietuvos ir Švedijos krantų“, – sakė Karolis Sankovski, Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid“ Strateginės infrastruktūros departamento direktorius.

„Litgrid“ nuotr./Tiesiama „NordBalt“ jungtis
„Litgrid“ nuotr./Tiesiama „NordBalt“ jungtis

Atskirais laivo reisais atgabentos ir jūros dugne guldytos 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio dalys buvo sujungta specialia mova – unikaliu įrenginiu, kurių Lietuvos energetikai iki šiol nebuvo naudoję. Mova buvo suprojektuota ir išbandyta technologijų gamintojo ABB laboratorijose, ypač daug dėmesio skiriant jos patikimumui, atsparumui ir ilgaamžiškumui.

Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statyba vyksta sklandžiai ir pagal planą, po kelių savaičių pradėsime tiesti į jūrą ir trečiąją 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio atkarpą. Elektros tilto darbai taip pat intensyviai verda ant Lietuvos ir Švedijos krantų, – sakė Karolis Sankovski.

Dviejų kabelio dalių sujungimo darbai vyko apie savaitę. Specialiame konteineryje buvo pagaminta mova, o atplaukus laivui „Topaz Installer“ jau pakloto kabelio galas buvo pakeltas ant denio ir sujungtos abi atkarpos.

Jūros dugne paguldytą kabelį dar įgilins specialiai laivu atgabentas povandeninis robotas, kuris šį darbą atliks pasitelkęs aukšto slėgio vandens srovę. Šie darbai prasidės vasarą, o iki to laiko Baltijos jūroje ties nutiesto kabelio trasa patruliuos laivai, saugodami jį nuo galimų pažeidimų. Vykstant kabelio įrengimo darbams laivams rekomenduojama nesiartinti arčiau kaip 500 metrų iki kabelio klojimo vietos.

Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statybos darbai vyksta ir ant kranto. Nuo Klaipėdos transformatorių pastotės, prie kurios bus prijungtas aukštos įtampos elektros kabelis, jau pradėtas kloti požeminis kabelis, kuris drieksis 13 kilometrų ir kirs Klaipėdos rajoną, miesto pietinę dalį, Kuršių marias bei Kuršių neriją. Siekiant išvengti nepatogumų gyventojams, maždaug kilometro atkarpomis tiesiamas kabelis bus visas guldomas po žeme.

Tokiose vietose kaip geležinkelis ar keliai vykdomi horizontaliojo gręžimo darbai, t.y. po sunkiau pasiekiamomis vietomis klojami vamzdžiai, o kitur kasamos tranšėjos. Analogiški darbai vyksta ir Švedijoje, kur reikės pakloti 40 kilometrų ilgio sausumos kabelį.

Elektros tilto su Švedija „NordBalt“ jūrinis kabelis Baltijos jūroje ties Lietuvos krantais pradėtas tiesti balandžio 11 dieną. Iki rudens planuojama nutiesti 250 kilometrų kabelio atkarpą – daugiau nei pusę visos jungties, kurios bendras ilgis – 450 kilometrų.

700 megavatų galios elektros jungtis „NordBalt“ pradės veikti 2015 metų pabaigoje. Tai bus pirmoji jungtis, kuri užtikrins elektros mainus tarp Lietuvos ir Skandinavijos. Elektros tiltas su Švedija taps alternatyviu elektros importo ir eksporto kanalu.

„Litgrid“ nuotr./Tiesiama „NordBalt“ jungtis
„Litgrid“ nuotr./Tiesiama „NordBalt“ jungtis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos