OPEC pranašauja silpnesnę naftos paklausą 2020–2021 metais

Naftą eksportuojančių valstybių organizacija (OPEC), atsižvelgusi į ekonomikos sutrikimus, kuriuos išprovokavo koronaviruso pandemija, sumažino „juodojo aukso“ paklausos pasaulyje šiais ir kitais metais prognozes.
„Opec“
„Opec“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 OPEC Nafta

Naujausiais kartelio skaičiavimais, naftos paklausa pasaulyje 2020 metais sumažės 9,8 mln. barelių per dieną, nors anksčiau buvo prognozuota, jog nuosmukis sudarys 9,5 mln. barelių per dieną.

Bendra „juodojo aukso“ paklausa šiais metais turėtų šiek tiek viršyti 90 mln. barelių per dieną, rašoma OPEC mėnesio ataskaitoje, kurioje paaiškinta, jog kuro paklausa transporto ir pramonės sektoriuose ketvirtąjį ketvirtį greičiausiai tebebus sumažėjusi.

2021 metais, OPEC skaičiavimais, naftos paklausa padidės 6,2 mln. barelių per dieną iki 96,3 mln. barelių per dieną. Tačiau anksčiau naftos kartelis prognozavo, jog paklausos prieaugis kitąmet bus 300 tūkst. barelių per dieną didesnis.

Spalio mėnesį bendra OPEC šalių gavyba, palyginti su rugsėju, padidėjo 322 tūkst. barelių per dieną ir tai visų pirma lėmė išaugusi gavyba Libijoje ir, kiek mažiau, Irake.

Saudo Arabijos energetikos ministras pirmadienį pareiškė, jog OPEC ir karteliui nepriklausančių naftos gamintojų susitarimas dėl gavybos ribojimo gali būti šiek tiek pakeistas, jeigu šalims pavyks sutarti šiuo klausimu.

Pagal susitarimą, kuris buvo pasiektas balandį, vadinamoji OPEC+ grupė pažadėjo nuo gegužės 1 dienos iki birželio pabaigos sumažinti bendrą gavybą 9,7 mln. barelių per dieną.

Taip pat buvo numatyta, jog vėliau gavyba bus ribojama mažiau: nuo liepos iki gruodžio pabaigos jis bus sumažinta 7,7 mln. barelių per dieną, o nuo kitų metų sausio – 5,8 mln. barelių per dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis