“Apskritai per rugsėjį Būtingėje suplanuota iškrauti kiek daugiau nei 670 tūkstančių tonų naftos“, – BNS trečiadienį sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė Kristina Gendvilė.
Anot jos, vidutiniškai per metus Būtingės naftos terminale iškraunama iki 100 tanklaivių, importuojama daugiau nei 9 milijonai tonų naftos. Panašios krovos bendrovė tikisi ir šiemet nepaisant beveik du mėnesius trukusio kapitalinio Mažeikių gamyklos remonto.
Pirminio naftos perdirbimo įrenginio veiklą „Orlen Lietuva“ atnaujino maždaug birželio pradžioje, o Būtingės terminalas, kur buvo pakeistas plūduras, pirmuosius tanklaivius aptarnavo birželio viduryje, kai nauju plūduru iš dviejų tanklaivių perpumpuota 200 tūkst. tonų JAV ir Šiaurės jūroje išgautos naftos.
Būtingės naftos terminalą sudaro: daugiau nei 90 km naftotiekis, jungiantis Būtingės terminalą su Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamykla, naftos rezervuarų parkas (6 rezervuarai viso gali sutalpinti 306 tūkst. kubinių metrų naftos), vienataškis tanklaivių švartavimo plūduras (SPM) Baltijos jūroje ir 10 km ilgio jūrinis vamzdynas jungiantis plūdurą su Būtingės terminalo rezervuarais.
Nors vienintelė Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamykla prieš daugiau nei 40 metų buvo pastatyta rusiškos naftos perdirbimui, prasidėjus karui Ukrainoje lenkų „Orlen“ koncerno valdoma Mažeikių gamykla viena pirmųjų Europoje atsisakė Rusijoje išgaunamos ir nuo šių metų balandžio perdirba tik Šiaurės jūroje, Saudo Arabijoje arba JAV išgautą žaliavą.