„Gavau trumpąją žinutę į telefoną, kur buvo rašoma, jog elektros skaitiklius keis vasario 17-ąją. Tačiau, iš tiesų, visame daugiabutyje skaitikliai jau buvo pakeisti vasario 10-ąją. Susisiekus su ESO, atsiliepusi tarpininkė atsakė, kad sistemoje jie nemato, jog skaitiklis jau pakeistas. Vadinasi, ESO nematys, kiek sunaudota elektros per tas dienas, tad prirašys tokių skaičių, kokių tik patys sugalvos“, – teigė Raimondas bei pridūrė, jog tikėjosi, kad skaitiklių atėję keisti meistrai paaiškins, kokiu principu veiks naujieji, mat juose – viskas kitaip, nei buvo.
Tai – rangovo kaltė
ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas situaciją pakomentavo bei paaiškino, jog rangovo darbuotojai spėjo atlikti daugiau dienos darbų nei buvo suplanuota, ko pasekoje, ir įvyko nesusipratimas.
„Darbuotojas turėjo informuoti klientą, kad pakeis skaitiklį anksčiau, bet tą pačią dieną pranešimo išsiųsti nespėjo, tačiau, norėdamas, kad kuo daugiau klientų galėtų naudotis išmaniųjų skaitiklių teikiamais privalumais, nusprendė vis tiek pakeisti skaitiklį“, – teigė jis.
Kadangi panevėžiečio Raimondo skaitikliai – išorėje, rangovams nereikėjo susisiekti su klientu, tad jo dalyvavimas keitimo procese, taip pat nebuvo būtinas.
„Darbų metu tik nutraukiamas elektros energijos tiekimas iki 15 minučių. Kitaip tariant, norėjosi suteikti paslaugą greičiau, tačiau trumpam užstrigo sistemos ir nebeišėjo naujos žinutės. Informuosime rangovą apie klaidą, kad ateityje pilnai užtikrintų tinkamą klientų informavimą“, – tikino P.Kalmantas.
„Dėl sistemų ypatumų, duomenys gali būti atvaizduojami su 2-3 dienų vėlavimu. Tačiau skaitiklis skaičiuoja suvartotą elektros energijos kiekį nuo prijungimo momento, teisingus duomenis galima matyti skaitiklio ekranėlyje. Pakeisti tų duomenų, suvesti į sistemą kitokius rodmenis nei perduoda skaitiklis, ESO neturi galimybės“, – užtikrino ESO atstovas.
Pasak ryšių su visuomene projektų vadovo, kai informacija apie pakeistą skaitiklį atsinaujina sistemoje, klientas gauna pranešimą, kuriame nurodoma informacija apie naują skaitiklį. Kitą dieną duomenis apie suvartotą elektros energiją klientas gali matyti prisijungęs prie ESO savitarnos.
Paaiškino, kaip suprasti naujojo skaitiklio rodiklius
JP skaitytojui Raimondui kilo ir neaiškumu, ką rodo naujasis skaitiklis, todėl P.Kalmantas paaiškino, jog išmaniojo skaitiklio ekrane pateikiama daug parametrų.
„Dėl riboto ekrano dydžio jie pateikiami kas 5 sekundes, nurodant skirtingų parametrų kodus ir jų reikšmes. Vartotojams aktualus tik vienas iš daugelio išmanaus skaitiklio ekrane pateikiamų parametrų – suvartotos elektros energijos kiekis. Jei klientas nori sekti savo elektros suvartojimą ne tik ESO savitarnos sistemoje, rekomenduojama stebėti išmanaus skaitiklio rodmenis, kur reikia žinoti, kokio tarifo planą turi ir jį žymintį kodą“, – dėstė atstovas.
„Palaukite, kol išmaniojo skaitiklio ekrane, pirmu numeriu pažymėtoje vietoje, atsiras klientui aktualus kodas. Tuo metu antru numeriu pažymėtoje vietoje bus galima matyti aktualius rodmenis“, – pridūrė jis.