Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasikeitė elektros tiekėjas: kaip keičiasi elektros rodmenų deklaravimo bei mokėjimo tvarka?

Ar keisis ir kaip keisis sunaudotos elektros energijos rodmenų deklaravimas? Kur ir kaip reikės atsiskaityti už suvartotą elektros energiją? Tai – bene dažniausi klausimai, kuriuos kelia į pirmąjį elektros rinkos liberalizacijos etapą patekę gyventojai. Atsakymus į juos pateikia bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) Paslaugų tarnybos direktorius Renaldas Radvila, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektra
Elektra / 123rf.com nuotr.

„Pasikeitus elektros energijos tiekėjui gyventojams pirmiausiai keičiasi mokėjimo rekvizitai. Jiems naujasis elektros tiekėjas suteikia naują kliento kodą, taip pat atkreipiame dėmesį, kad mokėjimą reikia atlikti į naujo tiekėjo sąskaitą“, – sakė R.Radvila.

Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad nauja elektros rodmenų deklaravimo bei mokėjimo tvarka galios ne tik pasirinkusiems nepriklausomą tiekėją, bet ir tiems gyventojams, kuriems bus teikiama ESO garantinio tiekimo paslauga. Kitaip tariant – tiems vartotojams, kurie pateko į pirmąjį elektros rinkos liberalizacijos etapą, bet sutarties su nepriklausomu tiekėju kol kas nėra sudarę.

Naujasis elektros tiekėjas suteikia naują kliento kodą, taip pat atkreipiame dėmesį, kad mokėjimą reikia atlikti į naujo tiekėjo sąskaitą.

Galima pasinaudoti ir ESO savitarna

Elektros tiekėjai siūlo įvairius rodmenų deklaravimo ir atsiskaitymo būdus. Pavyzdžiui, dalis tiekėjų rodmenis siūlo deklaruoti jų savitarnos svetainėje, fizinėse įmokų surinkimo vietose ar telefonu. Taip pat per mėnesį suvartotos elektros energijos kiekis gali būti apskaičiuojamas pagal vidutinį suvartojimą arba rodmenys gali būti nuskaityti nuotoliniu būdu – su sąlyga, kad nekilnojamojo turto objekte yra automatizuota apskaita.

R.Radvila atkreipė dėmesį, kad jei visgi nutiktų taip, jog pateikti suvartojimo rodmenų naujajam elektros tiekėjui nebūtų galimybių, gyventojas gali prisijungti prie ESO savitarnos ir čia deklaruoti rodmenis. ESO šią informaciją perduos konkretaus gyventojo pasirinktam nepriklausomam elektros tiekėjui.

Deklaravimo terminai – kaip buvę

Suvartotos elektros energijos kiekis ir toliau bus nustatomas pagal elektros energijos apskaitos prietaisų rodmenis. Todėl gyventojas turi pareigą kas mėnesį deklaruoti energijos apskaitos prietaisų rodmenis, nebent objekte yra įrengta automatizuota apskaita arba atsiskaitoma pagal vidutinį suvartojimą. Beje, pastaruoju atveju duomenis deklaruoti taip pat būtina, tik nėra būtina kiekvieną mėnesį. Deklaruoti galima ir kartą metuose, pavyzdžiui gruodžio mėnesį.

Atsiskaitant už elektrą kas mėnesį, suvartojimo duomenys turi būti deklaruojami iki paskutinės einamojo mėnesio (ataskaitinio laikotarpio) dienos.

Be to, nuo 2021 m. sausio mėn., tuo atveju, jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinkęs arba į garantinį tiekimą patekęs gyventojas nedeklaruos rodmenų iki paskutinės einamojo mėnesio dienos, sąskaita jam bus išrašoma pritaikant individualų vidurkį.

Viena sutartis, viena ir sąskaita

Nesikeis ir pats atsiskaitymo už paslaugą principas – klientams reikės apmokėti vieną tiekėjo kas mėnesį siunčiamą sąskaitą, kurioje bus detaliai pateikiama kainos dedamųjų išklotinė.

„Sutartis sudaroma viena – tarp konkretaus nepriklausomo energijos tiekėjo ir galutinio vartotojo, todėl ir sąskaitą vartotojas gaus vieną, iš savo naujojo tiekėjo, – sakė R.Radvila. – Sąskaita bus išrašoma iki 10-os kito mėnesio dienos. Pavyzdžiui, sąskaita už sausį suvartotą elektros energiją bus paruošta iki vasario 10 d. Ją apmokėti gyventojas turi iki paskutinės sąskaitos gavimo mėnesio, t. y. vasario dienos“.

Sutartis sudaroma viena – tarp konkretaus nepriklausomo energijos tiekėjo ir galutinio vartotojo, todėl ir sąskaitą vartotojas gaus vieną, iš savo naujojo tiekėjo.

Dar viena svarbi detalė, kurios turi nepamiršti visi naują elektros tiekėją pasirinkę gyventojai, tai – senų skolų apmokėjimas. Pradėjus naudotis nepriklausomo tiekėjo paslaugomis, svarbu nelikti įsiskolinus savo buvusiam – visuomeniniam tiekėjui, o atsiskaityti su juo yra rekomenduojama įprastais terminais.

Daugiau informacijos apie Lietuvoje vykstančią elektros tiekimo rinkos liberalizaciją galite sužinoti apsilankę internetinėje svetainėje arba paskambinę telefonu 8 626 555 65.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų