Rusija neturi laivo, kuris galėtų baigti tiesti dujotiekį iš Rusijos į Vokietiją „Nord Stream 2“. Apie tai pranešė Jungtinės laivų statytojų korporacijos Rusijoje vadovas Aleksejus Rachmanovas telekanalui „Rossija 24“.
„Tokių laivų, kurie šiandien galėtų pradėti dirbti, mes neturime“, – konstatavo A.Rachmanovas. Jo teigimu, tokie dujų vamzdžius jūrose tiesiantys laivai paprastai statomi konkretiems projektams, o „Nord Stream 2“ statė samdyta užsienio kompanija, kuri iškart paliko Baltijos jūrą, kai įsigaliojo JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtos sankcijos įmonėms, kurios prisidės prie šio Rusijos dujotiekio projekto.
Vis tik A.Rachmanovas sako tikintis, kad Rusija pati pasistatys tokį laivą.
Beje, kai buvo tiesiamas elektros kabelis tarp Lietuvos ir Švedijos, tam specialiai buvo nuomojamas laivas „Topaz Installer“, už kurį buvo atsakinga elektros tiltą tiesusi švedų kompanija ABB.
A.Racmanovas pridūrė, kad naujo laivo statybai iš viso reiktų šešerių metų – dvejų metų projektavimui, 3–4 – pačiai statybai. „Tai būtų daroma nuo nulio, kaip dažnai pas mus būna, ir į trumpesnį laiką mes greičiausiai netilptume, nors ledlaužį „Leninas“ pastatėme per trejus metus“, – pasakojo jis.
Primename, kad gruodį JAV paskelbė sankcijas „Nors Stream 2“ projekte dalyvaujančioms kompanijoms. Dėl to šveicarų kompanijos „Allseas“ dujotiekio tiesimo laivas iškart paliko statybos vietą, o dujotiekis liko nebaigtas tiesti. Tiesa, šveicarų laivas iki sankcijų paskelbimo dirbo įtemptu grafiku, nes norėta suspėti nutiesti kuo daugiau vamzdžių Baltijos jūros dugne, tačiau baigti nesuspėta. Iki Vokietijos kranto liko nutiesti 160 kilometrų, tačiau kol kas nežinia, kas tai padarys.
Rusijos premjeras Dmitrijus Medvedevas gruodžio 23 dieną pareiškė, kad „Gazprom“ turi alternatyvius variantus, kurie padės baigti tiesti dujotiekį. „Na, reikės šiek tiek daugiau laiko, tačiau nieko baisaus. Tai tik mėnesiai – keli mėnesiai daugiau“, – kalbėjo premjeras.
Tiesa, leidinys „Kommersant“ rašo, kad „Gazprom“ turi savo vamzdžių tiesimo laivą „Akademikas Čerskij“, tačiau šis dirba su kitu projektu ir į Baltijos jūrą gali atplaukti ne anksčiau kaip po mėnesio. Kol kas neaišku, ar jis galėtų vykdyti tokius pačius darbus, kaip darė „Allseas“ laivas.