Kita vertus, benzino kainos vidaus rinkoje yra mažai priklausomos nuo naftos kainos, nes net 65 proc. degalų litro kainos sudaro mokesčiai.
Per 2015 metus „Brent“, nuo kurios priklauso ir rusiškos „Urals“ naftos kaina, pigo 35 proc. – nuo 55,38 iki 36,28 JAV dolerių už barelį. Naftos pigimą daugiausia lėmė jos perteklius rinkoje.
Tuo metu pernai litras benzino „Regular-92“ Rusijoje vidutiniškai brango 5 proc. – nuo 32,5 iki 34,15 rublio. „Premium-95“ benzino litras taip pat brango 5 proc. – nuo 35,18 iki 36,95 rublio už litrą. Dyzelinas pabrango 3,48 proc. – nuo 34,41 iki 35,61 rublio.
Tuo metu didmeninė degalų kaina krito. „Regular-92“ pigo 2,57 proc., „Premium-95“ – 2,71 proc. Dyzelino kaina krito 0,92 proc.
Rusijos vicepremjeras praėjusią savaitę sakė, kad 2016 metais benzino kainų kilimas neviršys infliacijos, kuri turėtų siekti 10 proc.
Vidaus rinkai benziną tiekia vos kelios didelės įmonės, kurios turi ir savo degalinių tinklus. Maskvos degalų asociacijos vadovas sakė, kad benzino kainos vidaus rinkoje jau seniai nepriklauso nuo naftos kainų.
„Rusija juk naftą parduoda, o ne perka. Ir benzino kaina vidaus rinkoje tiesiogiai priklauso nuo gamybos sąnaudų ir mokestinės naštos“, – aiškino ekspertas.
Galutinėje benzino litro kainoje naftos kaina sudaro vos 7 proc., tuo metu mokesčiai – net 65 proc. Palyginimui, JAV benzino kainai didžiausią įtaką daro nafta (65 proc.), tuo metu mokesčiai sudaro vos 15 proc. galutinėje benzino litro kainoje.
Taigi, norint sumažinti benzino kainą Rusijoje, reikėtų mažinti mokesčius.