Šilumos kaina Vilniuje gali didėti

Iš Vilniaus šilumos ūkio pasitraukus Prancūzijos koncerno „Veolia“ valdomai įmonei „Vilniaus energija“, šilumos kaina Vilniuje gali didėti, sako miesto vadovai. Šilumos ūkį perėmusių Vilniaus šilumos tinklų (VŠT) vadovas Mantas Burokas sako, jog šiluma brangs, tačiau nesmarkiai.
Šildymas
Šildymas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Trumpuoju laikotarpiu mes kalbame apie tai, kad dabartinėje galiojančioje šilumos kainoje yra išskaita dėl permokų. Šito mes neperimame, todėl ta kaina didės, bet tai nėra reikšmingi skaičiai. Mes dėsime visas pastangas, kad tas likutis – neatgauta vartotojų suma – būtų atgauta arbitražo būdu“, – spaudos konferencijoje kalbėjo M.Burokas.

Anot jo, Kainų komisija naują bazinę šilumos kainą turėtų patvirtinti kitą savaitę.

Vilniaus vicemeras V.Benkunskas teigė, kad šilumos kaina ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje didės nuo birželio, kai nustos galioti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata už šildymą.

„Šiai dienai šilumos kaina yra 36 proc. mažesnė nei prieš dvejus metus. Dabar tie procentai išliks, nes Kainų komisijos, savivaldybės ir įmonės dėka išreikalavus duomenis, tokį rezultatą pavyko pasiekti. Natūralu, kad būtų nesąžininga, kad mokesčių mokėtojų pinigais kompensaciją (už „Vilniaus energijos“ gautą viršpelnį – BNS) reikėtų mokėti. Tik atgausime pinigus per arbitražą, iškart grąžinsime juos žmonėms“, – spaudos konferencijoje kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Kainų komisija, pernai patikrinusi 2012-2014 metų „Vilniaus energijos“ sąnaudas, nustatė, kad įmonė gavo 24,3 mln. eurų nepagrįstų pajamų. Dėl to nuo gruodžio Vilniuje buvo sumažinta bazinė šilumos kaina, taip susigrąžinant maždaug 6 mln. eurų. Likusią dalį – apie 18 mln. eurų – vartotojams gražins VŠT, jei per teismą jai pavyktų išieškoti pinigus iš „Veolia“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis