Energetikos ministerija siūlo Vyriausybei pritarti, kad 2022-2024 metais vadinamasis būtinasis kiekis būtų 3,87 teravatvalandės (TWh).
Šio kiekio tiekėja bendrovė „Ignitis“ BNS komentavo, kad vienas iš jos užsakytų didelių dujovežių atplaukia šiais kalendoriniais metais, o kiti trys – 2022-aisiais. Terminalo pajėgumai užsakomi dujų metams, prasidedantiems spalį ir pasibaigiantiems kitų metų rugsėjį.
Terminalo operatorės „Klaipėdos naftos“ dujovežių grafike skelbiama, jog 2021-2022 dujų metais turėtų atplaukti iš viso septyni dideli dujovežiai, bet jų skaičius gali kisti.
Vasaros pabaigoje „Ignitis“ su Norvegijos kompanija „Equinor“ pasirašė atnaujintą sutartį, kuria keičiama SGD krovinių tiekimo struktūra.
Teigiama, jog pakeitimai leis sutaupyti 14-17 mln. eurų per visą likusį sutarties galiojimo laiką – nuo 2022 metų iki 2024 metų pabaigos. „Ignitis“ tuomet komentavo, kad pakoreguotas SGD krovinių pristatymo grafikas, kainodara, tačiau jų skaičius ir sutarties trukmė nesikeis.
SGD kroviniai iš „Equinor“ perkami brangiau nei dujos kainuoja rinkoje, o kainos skirtumą turi padengti visi dujų vartotojai. Pastaraisiais metais buvo nuolat bandyta derėtis su „Equinor“ dėl 2014 metais pasirašytos ir 2016 metais pakeistos sutarties sąlygų keitimo.
Vyriausybė 2020 metų pabaigoje nutarė, kad „Ignitis“ iš „Equinor“ 2021 metais galės, kaip ir iki tol, nupirkti keturis laivus su SGD. Energetikos ministerija tąkart pasiūlė kol kas nekeisti tvarkos ir įsigyti keturis laivus, tačiau teigta, jog šis kiekis dar galės būti patikslintas 2021 metais.
Ankstesnės kadencijos Energetikos ministerija, vadovaujama Žygimanto Vaičiūno, savo ruožtu pernai siūlė Vyriausybei perpus – iki dviejų – sumažinti kasmet iš „Equinor“ perkamų krovinių skaičių. Tuomet argumentuota, kad komerciniai terminalo naudotojai ir taip užsako pakankamai krovinių terminale.
Praėjusiais dujų metais (2020-2021) į terminalą atplaukė 17 didelių dujovežių, vienas laivas su daliniu kroviniu (70 tūkst. kub. metrų) ir 53 nedideli laivai (9,5-15 tūkst. kub. metrų).