Skaitytoja: kodėl mokėdami už elektros energiją nesulaukiame pagalbos svylant laidams?

Kaune gyvenanti Sonata aprašė pavojingą situaciją, kai ties jos buto skaitliuku pradėjo svilti laidai, teko išjungti energiją. Jos teigimu, elektros energijos tiekėja, įmonė „Lesto“ bei būsto administratoriaus darbuotojai į gyventojų rūpesčius ir kilusį pavojų reagavo vangiai.
Apdegę laidai
Apdegę laidai / Skaitytojos nuotr.

Jau antri metai nuomojamės kambarį Aukštaičių gatvėje, nuosavame name. Prieš pora savaičių pirmą kartą teko susidurti su rimtais elektros tiekimo gedimais.

Svilo laidai

Namuose pirmiausia pradėjo mirkčioti elektros lemputės, vėliau – dinginėti elektra po 5-6 sekundes. Kadangi kitoje gatvės pusėje kone savaitę vyko elektros linijos remonto darbai, manėme, jog tai šalutiniai trikdžiai, ir niekur nesikreipėme. Tačiau po poros dienų vidurnaktį užuodėme aštrų svilėsių kvapą, kuris nesklido nė iš vieno kaimyninio buto.

Iš pat ryto paskambinome „Lesto“ trumpuoju klientų aptarnavimo numeriu 1802 užregistruoti elektros gedimą. Atsiliepusi mergina pasiteiravo, ar elektros trikdžiai tik mūsų bute, ar visame name. Pasakėme, kad tik pas mus. Pasirodo, „Lesto“ nepriklauso atvykti ieškoti elektros gedimo, nes tai vidinė tiekimo problema, nors būtent „Lesto“ yra elektros energijos tiekėjai, o mes – vartotojai, mokantys jiems pinigus.

Šiaip ne taip pavyko prisikviesti elektrikus. Kaimynė pabrėžė, jog buvo atvykę 2 žmonės, apžiūrėjo elektros skaitliukus ir pasakė tą patį: jiems nepriklauso tvarkyti gedimus, kurių jie net nepastebėjo, nematė ar net nežiūrėjo, nes, kaip paaiškėjo veliau, laidai einantys už elektros skaitliuko, buvo sudegę.

Skaitytojos nuotr./Laidai
Skaitytojos nuotr./Laidai

Tik stebuklo, atsitiktinumo dėka medinis namas neužsidegė, nors siena jau buvo aprūkusi! Pati kaimynė tą pačią dieną pamatė susvilusius laidus ir mes tučtuojau išsisukome saugiklius. SItuacija buvo avarinė, iškart paskambinome klientų aptarnavimo numeriu, tačiau vėl ta pati giesmė, jog niekas nevažiuos. Jau geriau ugniagesius kviesti tokioje situacijoje reikėjo, o ne elektrikus...

Pasirodo, „Lesto“ nepriklauso atvykti ieškoti elektros gedimo, nes tai vidinė tiekimo problema, nors būtent „Lesto“ yra elektros energijos tiekėjai, o mes – vartotojai, mokantys jiems pinigus.

„Lesto“ nenukreipė į jokius atsakingus asmenis, nes, kaip buvo pabrėžta, visi turime turėti savo asmeninį elektriką. Klausimas, ar visi ekstramalioje situacijoje turime nuosavą elektriką, kuris galėtų tuoj pat atvykti?

Kaimynė išsireikalavo nukreipti į atsakingus asmenis, tada gavome įmonės „Mano būstas“ kontaktus. Užregistravome gedimą. Po valandos atvyko elektrikas. Buvome pakraupę nuo nekompetetingo asmens elgesio, absurdiškų klausimų. Pasirodo, jog ir jiems nepriklauso nieko daryti, nes esame „ne jų aptarnavimo zonoje“, turime pasirašyti kažkokią sutartį, kad būtų galima atlikti elektros darbus ir pan. Elektrikas apskritai neatsakė, kada, kas galėtų pradėti tvarkyti laidus. Jis lyg ir užregistravo gedimą, bet vėlgi neaišku, kas ir kada atvyks taisyti, ar mums ryte vėl skambinti, ar patys su mumis susisieks.

Likome be elektros

Elektrikas pirmiausia šovėsi tvarkyti formalumus, išrašinėti sąskaitą už elektros „darbus“, nors jis nieko nepadarė, saugiklius mes pačios išsisukusios buvome. Išrašęs sąskaitą jis puolė pro duris. Buvo vėlokas vakaras, apie 20 val., sutemę, o elektros jokiu būdu nebuvo galima jungti. Klausiau, kada bus imtasi darbų, tačiau man atrėžė: „Žmonės dar ne tiek be elektros gyvena, būna ir rimtesnių gedimų, mes visko sutvarkyti negalime“.  

Nieko nesutaręs ir nesuderinęs elektrikas trenkė durimis ir išvažiavo (kaimynė dar bandė aiškintis situaciją, tačiau į nė vieną klausimą nebuvo atsakyta). Logiška? Nelabai. Žvakių šviesoje praleidome visą vakarą ir ryte išsikvietėme savo elektriką, kuris per popietę sugebėjo likviduoti gedimą.

Kodėl mums paslaugas teikiančios bendrovės ir asmenys kratosi atsakomybės? Kiek galima girdėti „čia mums nepriklauso“, „kreipkitės kitur“, apskritai, kkokia čia hierarchinė sistema pas mus išsikerojusi? 

Reziumė: kodėl mums paslaugas teikiančios bendrovės ir asmenys kratosi atsakomybės? Kiek galima girdėti „čia mums nepriklauso“, „kreipkitės kitur“, apskritai, kokia čia hierarchinė sistema pas mus išsikerojusi?

Niekas už nieką nėra atsakingas, o jeigu namas būtų sudegęs, ar žmonės netekę gyvybių? Kas tada būtų kalti? Kur ieškotume teisybės? 

Svarstau, jog tokia apatija beveik visuose sektoriuose, kai esi vaikomas, ir turi verstis per galvą, jog gautum laiku kokybiškas paslaugas, o ne atmestinus pastebėjimus „žmonės dar ne tiek be elektros gyvena“...

Degraduoja mūsų visuomenė, ir nesinori nieko šmeižti ar smerkti, tačiau toks vaikymas esant rimtam pavojui netoleruotinas. Tiesiog nėra aišku, kas už ką atsakingas – „Lesto“ ar „Mano būstas“, nes jie nė piršto nepajudino dėl savo vartotojų. Ir tie pasakymai „mums priklauso tvarkyti iki jūsų skaitliuko elektrą" ir t.t. nepateisina užsimerkusių elektrikų, nemačiusių sudegusių laidų.

Įmonės „Lesto“ atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba:

„Energetikos ministro įsakymu patvirtintos Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės numato, jog elektros tinklo nuosavybės riba tarp operatoriaus ir vartotojo nurodoma elektros tinklų nuosavybės ribų akte arba sudarytoje sutartyje. Šiuo atveju, remiantis taisyklėmis, „Lesto“ neturi teisės atlikti darbų vidaus tinkluose, nes mūsų nuosavybės riba baigiasi ties mūsų elektros paskirstymo spinta, kuri įrengta ant daugiabučio namo išorinės sienos.

Namo vidaus tinklai priklauso gyventojams arba namo administratoriams, todėl jie turi pasirūpinti tinkama vidaus tinklų kokybe ir saugumu. 

Namo vidaus tinklai priklauso gyventojams arba namo administratoriams, todėl jie turi pasirūpinti tinkama vidaus tinklų kokybe ir saugumu.  Labai svarbu, kad daugiabučių namų gyventojai ar bendrijos būtų pasirašę sutartis su daugiabučius namus prižiūrinčiomis organizacijomis, kurios būtų atsakingos už namo vidaus tinklo priežiūrą.

Šiuo atveju gedimas buvo ne mūsų elektros skaitikliuose, kurie keisti 2014 metų balandžio mėnesį, o namo vidaus elektros tinkluose. Mūsų specialistai pataria kuo skubiau organizuoti namo vidaus elektros tinklų remonto darbus, siekiant išvengti panašių įvykių ateityje.“

Įmonės „Mano būstas“ atstovas spaudai Paulius Ugianskis:

„Nors šis namas nėra mūsų aptarnaujamųjų sąraše, tačiau avarinė tarnyba atsiliepė į iškvietimą ir atvykusi nustatė gedimą. Deja, tačiau iš karto sutvarkyti gedimo nepavyko, nes buvo reikalinga atlikti specifinius darbus, o tai buvo įmanoma padaryti tik kitą dieną.

Panašu, kad avarinės tarnybos darbuotojas iki galo konstruktyviai to nepaaiškino gyventojai. Šiandien po pietų avarinės tarnybios darbų vykdytojas nuvažiuos pas gyventoją dar kartą, atsiprašys už galimai įvykusį nesuspratimą, paaiškins apie remonto galimybes ir tolimesnę eigą bei grąžins sumokėtus pinigus už iškvietimą.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų