Priėmus Europos Parlamento ir tarybos direktyvą dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, ši praktika buvo išbandyta skirtingose Europos Sąjungos šalyse. Taip siekta įvertinti, kurioje degalinių vietoje efektyviausia skelbti palyginamąsias kainas ir prieita išvados, kad šią informaciją vartotojai geriausiai pastebi pildamiesi degalus į transporto priemonę.
„Alternatyviaisiais degalais varomų transporto priemonių eksploatacija yra pigesnė, mažina priklausomybę nuo naftos bei švelnina transporto sektoriaus poveikį aplinkai, tad paprasta ir lengvai palyginama informacija apie skirtingų rūšių degalų kainas yra svarbi transporto priemonių naudotojams, nulemiant jų pasirinkimą,“ – sako energetikos ministras Dainius Kreivys. Pasak jo, palyginamosios kainos gali parodyti, ir kokie degalai pakeis esamus bei ateityje įsivyraus rinkoje.
Degalų palyginamosios kainos degalinėse pirmą kartą turės būti paskelbtos iki 2022 m. vasario 15 d. Alternatyviųjų degalų palyginamąsias kainas informavimo tikslais bus būtina nurodyti jas lyginant su tradicinių degalų kainomis – kiek kainuotų 100 km atstumą įveikti naudojant skirtingas degalų rūšis.
Siekiant visapusiško skaidrumo, remdamasi Energetikos ministerijos nustatyta tvarka, jas apskaičiuos ir savo tinklapyje paskelbs Lietuvos energetikos agentūra. Jos skelbiamos kainos bus viešinamos degalinėse vartotojams matomose vietose.
Pabrėžtina, kad palyginamąsias kainas privalės skelbti tos degalinės, kuriose veikia penkios ir daugiau degalų pylimo kolonėlių. Kitoms degalinėms tai daryti bus rekomenduojama. Palyginamosios kainos degalinėse turės būti atnaujinamos ne rečiau kaip kas ketvirtį, esant esminiam kainų pokyčiui.
Iš alternatyviųjų degalų Lietuvoje šiuo metu naudojamos gamtinės dujos ir elektra, ateityje sąrašą papildys biometanas ir vandenilio dujos.
Šiuo metu keliamas strateginis tikslas, įtvirtintas Alternatyviųjų degalų įstatyme, yra mažinti transporto sektoriaus poveikį klimato kaitai ir aplinkos oro taršai, siekiant, kad 2030 m. atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje, palyginti su bendruoju galutiniu energijos suvartojimu transporto sektoriuje, sudarytų ne mažiau kaip 15 procentų.