Dėl trejų metų trukmės sutarties su galimybe pratęsti dar dvejiems metams spalį spręs „Litgrid“ akcininkai. Pagal ją kasmetinis operatorės mokestis siektų 300 tūkst. eurų, o pradinis įnašas – 250 tūkst. eurų, per „Nasdaq“ Vilniaus biržą trečiadienį pranešė „Litgrid“.
Bendrovės atstovai BNS trečiadienį paaiškino, kad sutartis yra parengiamoji ir nereiškia, jog bus išleista visa numatyta suma – kompanijai NKT bus mokama, jeigu įvyks gedimai. 300 tūkst.eurų yra „parengties mokestis“ – jis bus mokamas kasmet, kad būtų nuolat parengtas laivas, brigada, siekiant iš karto atlikti remontą.
„Litgrid“ nurodo, kad Švedijos operatorė „Svenska kraftnat“ tokios sutarties neturės, nes gali prireikus operatyviau įsigyti paslaugas – švedų pirkimų procedūros yra paprastesnės nei Lietuvoje.
„Litgrid“ pranešė, jog sutarčiai bus taikoma Švedijos teisė, o šalių ginčai sprendžiami Stokholmo arbitraže.
Anksčiau dažnai gedusi 700 megavatų (MW) galios „NordBalt“ 2018-aisiais buvo remontuojama, pakeičiant sausumos kabelio movas. Garantinį remontą atliko Danijos bendrovė NKT, perėmusi įsipareigojimus iš kabelį gaminusios ir tiesusios Švedijos kompanijos ABB, o jos kabelių gamybos verslą įsigijo Švedijos „NKT HV Cables“. NKT subrangove buvo viena didžiausių kelių ir tiltų statybos bendrovių „Kauno tiltai“.
550 mln. eurų vertės „NordBalt“ projektą įgyvendino „Litgrid“ ir „Svenska Kraftnat“. 450 km ilgio jungtis pradėjo veikti 2016 metų vasarį.